آفتاب

سخنگوی دولت رابطه‌ای منظم با افکار عمومی و رسانه‌ها داشته باشد

سخنگوی دولت رابطه‌ای منظم با افکار عمومی و رسانه‌ها داشته باشد

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران با اشاره به لزوم برقراری ارتباط منظم سخنگوی دولت با رسانه‌ها و افکار عمومی، گفت: سخنگو باید اقتضائات و ملزومات سخنگویی دولت را بپذیرد.

جواد امام در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نبود سخنگوی دولت در یک سال گذشته، اظهار کرد: متاسفانه با بازنشسته شدن خانم مولاوردی کسی جایگزین او در سمت دستیار حقوق شهروندی رئیس‌جمهور نشد و وقتی آوایی وزیر دادگستری شد، کسی در دولت جایگزین او در ریاست دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور نشد.

وی افزود: سخنگویی نباید صرف یک ابلاغ روی کاغذ باشد، بلکه سخنگوی دولت باید اقتضائات و ملزومات سخنگویی دولت را بپذیرد. سخنگو باید پاسخگوی عملکرد دولت و پاسخگو به افکار عمومی باشد. اگر سخنگوی جدید دولت با رسانه‌ها و افکار عمومی ارتباط برقرار نکند، بعید است که اتفاق خاصی در این زمینه رخ دهد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: دولت باید بپذیرد که پاسخگوی عملکرد خود باشد؛ البته پاسخگویی فقط وظیفه سخنگو نیست و کل سیستم و کارگزاران دولت باید فعال شده، پاسخگو بوده و نشان دهند با همه محدودیت‌ها و اختیاراتی که از دولت خارج شده است، کارگزاران دولت وظیفه خود را دنبال می‌کنند، در حالی که اکنون مساله این است که دولت از همه اختیارات موجود خود هم استفاده نکرده است.

امام در پایان گفت: سخنگوی دولت باید رابطه‌ای منظم با افکار عمومی و رسانه‌ها داشته باشد. ارتباط یک طرفه یا ارائه نکردن پاسخ‌های مناسب و قانع کننده مشکلی را حل نمی‌کند. امیدوارم در زمان باقی‌مانده این مسیر طی شده تا مشکلات پیش‌رو برطرف شود.

انتهای پیام

کد N2178269

وبگردی