آفتاب

بسیاری از تخلفات به دلیل عدم آگاهی از قوانین و حقوق اجتماعی است

بسیاری از تخلفات به دلیل عدم آگاهی از قوانین و حقوق اجتماعی است

رئیس کل دادگستری گیلان با یادآوری این‌که دولت در تخریب ناشی از سیل های هر ساله در استانهای شمالی، مبالغ هنگفتی برای تعمیر پل ها، جاده و تاسیسات و زمین های کشاورزی هزینه می کند گفت: علت عمده این خسارات، تخریب جنگل های انبوه و ساخت و سازهای غیر قانونی است.

به گزارش ایسنا، احمد سیاوش‌پور در نشست ماهانه شورای قضایی، با تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی بن ابیطالب (ع) ماه مبارک رمضان را فرصتی در جهت کسب فیوضات و برکات معنوی در زندگی عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که قانونمداری یکی از ویژگی‌های قوه قضائیه انقلابی مطرح شده است، گفت: مسئولان قضایی در مسیر اجرای عدالت، بر مدار قانون و در راه خدمت و رضایت مردم تلاش می کند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه برای ایجاد تحول در دستگاه قضایی، تصریح کرد: براساس فرمایشات ایشان در راستای رفع اطاله دادرسی، امورات قضایی مردم باید به بهترین نحو و در مناسب ترین زمان و با صدور احکام قضایی متقن همراه باشد.

وی با بیان این‌که «در عصر حاضر، رسانه ها و مطبوعات رسالت خطیری در اطلاع رسانی و انعکاس مشکلات مردم بر عهده دارند» اظهار کرد: رسانه های جمعی مانند صدا و سیما باید علاوه بر انتقال معضلات و کمبودهای مردم به مسئولان و مدیران، دستاوردها و عملکرد مثبت دستگاه ها را در جهت کسب اعتماد و امیدواری هرچه بیشتر جامعه منعکس کنند.

این مقام ارشد قضایی توجه به حقوق عامه را از ماموریت‌های مهم دستگاه قضایی ذکر کرد و افزود: متاسفانه در جامعه، برخی منافع شخصی را بر منافع ملی مقدم داشته و به حقوق عامه و بیت المال تجاوز می‌کند.

وی با اشاره به این‌که «بسیاری از تخلفات و جرائم به دلیل عدم آگاهی مردم از قوانین و حقوق اجتماعی صورت می گیرد» از صدا و سیما خواست تا با دعوت از کارشناسان مجرب قضایی در افزایش دانش حقوقی و بیان قوانین مورد نیاز مردم همت گمارد .

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در روستاها و در مجاورت اراضی ملی و منابع طبیعی زندگی می کنند باید از نقش جنگل ها، مراتع و سواحل در چرخه زیست محیطی و خطرات و خسارات تخریب و تعرض به منابع طبیعی آگاه شوند .

رئیس کل دادگستری گیلان در پایان با یادآوری این‌که «دولت در تخریب ناشی از سیل های هر ساله در استان‌های شمالی، مبالغ هنگفتی برای تعمیر پل ها، جاده و تاسیسات و زمین های کشاورزی هزینه می‌کند» گفت: علت عمده این خسارات، تخریب جنگل های انبوه و ساخت و سازهای غیر قانونی است که در صورت آگاهی مردم با اقلیم و شرایط جغرافیای محل زندگی، از حجم تعرضات به منابع ملی کاسته خواهد شد .

انتهای پیام

کد N2178050

وبگردی