آفتاب

میرزاده: نقد باید با هدف سازندگی و اتحاد و همدلی انجام شود

میرزاده: نقد باید با هدف سازندگی و اتحاد و همدلی انجام شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که نباید نقد را با تخریب یکی دانست، بیان کرد: آن چه که هدف ما از نقد باشد حائز اهمیت است یک نقد باید به گونه‌ای انجام شود که نتیجه آن به نفع کشور بوده و سازندگی و همدلی را به دنبال داشته باشد.

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوه‌های صحیح نقد و ضرورت پرهیز از نقد غیرحرفه‌ای بیان کرد: نقد در محیط‌های دانشگاهی همواره بوده و خواهد بود؛ چرا که دانشجو جوان و تحصیل کرده است و سوالات زیادی در سر دارد و نظام ما نیز شهامت و شجاعت لازم را به دانشجوها برای مطرح کردن نقدها و ابهاماتی که در ذهن‌شان است داده است.

وی در ادامه اظهار کرد: مطرح کردن نقد سازنده و رفع ابهامات موجود در ذهن افراد هیچ اشکالی ندارد، اما آن چه که در نقد مهم است این است که ما به دنبال تخریب هستیم یا سازندگی؟ هدفی که در پشت نقد وجود دارد حائز اهمیت است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تصریح کرد: زمانی یک نقد سازنده است که نتیجه آن به نفع کشور بوده و سازندگی و اتحاد و همدلی را به دنبال داشته باشد. نباید در نقد به دنبال تخریب باشیم.

وی در ادامه افزود: این حق دانشجویان است که هر چه که می‌خواهند از مسئولان بپرسند اما نقد کننده باید شرایط را نیز بسنجد. باید از نقدهایی که باعث تخریب اهداف سازمانی و ناامید کردن بخشی از افراد می‌شود پرهیز کرد. نقد را با تخریب نباید یکی دانست.

میرزاده در ادامه تاکید کرد: گاهی مسئولان نیز برای این که رقیب خود را حذف کنند از نقد به تخریب می‌رسند که این امر خود باعث زیر سوال رفتن اساس صحیح نقد می‌شود. نباید صرفاً به خاطر اهداف سیاسی مباحثی را در قالب نقد مطرح کنیم. هدف از نقد باید سازندگی باشد.

انتهای پیام

کد N2178049

وبگردی