آفتاب

دوری از رفاه زدگی، راه دفاع از حکومت علوی

 دوری از رفاه زدگی، راه دفاع از حکومت علوی

یک کارشناس مذهبی گفت: دوری از رفاه زدگی راه دفاع از حکومت علوی است.

حجت‌الاسلام سیدجعفر حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای دفاع از دین، ماندن و مقاومت کردن در خط امیرالمومنین (ع) باید رفاه زدگی، اشرافی گری، رباخواری و عافیت طلبی که دشمن همیشه به دنبال آن بوده در حکومت اسلامی و زندگی اسلامی از خود دور کنیم چرا که این موارد حتی به مقدار کم در حکومت اسلامی زیاد دیده می‌شود و به بدنه جامعه سرایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شب قدر شب نزول قرآن، تعیین مقدرات و اثبات زنده بودن امام زمان (عج) و همچنین از هزار ماه عبادت برتر و افضل است، اظهار کرد: ائمه معصومین احیا و قرآن به سر گرفتن را یکی از محوری‌ترین اعمال شب قدر دانسته و پیامبر اکرم (ص) طی ۲۳ سال رسالت خود در نقاط مختلف و مواقع مناسب مردم را به قرآن و اهل بیت دعوت می‌کرد تا آنجایی که آخرین حرف پیامبر در جلوگیری از گمراهی مردم، به جای گذاشتن دو گوهر گران بها قرآن و اهل بیت است.

این کارشناس مذهبی دنیا طلبی را مهمترین عامل یاری نکردن و ایستادن مردم کوفه در مقابل حضرت علی (ع) دانست و گفت: مسلمانان و سربازان پیامبر اکرم (ص) حتی بدون داشتن لباس مناسب و شرایط بسیار سخت برای اسلام می‌جنگیدند تا اینکه اسلام فتوحات و درآمدهایی را ایجاد که سهم خواهی‌ها و فاصله طبقاتی در عصر امیرالمومنین (ع) به اوج خود رسید و در نهایت مردم کوفه به دلیل سهم خواهی از امام خود جدا شدند.

حسینی خاطرنشان کرد: کسی که یک عمر به علت قدرنشناسی منزلت، معرفت خود، خدا، قرآن و اهل بیت را پیدا نکرده در غفلت به سر می‌برد و امکان رسیدن به درک درست و تحول در خود در شب‌های قدر تعالی او را به همراه دارد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: یک ساعت تفکر، برتر از هفتاد سال عبادت بوده و عبادتی که در آن تحول و پیشرفتی نباشد نزد درگاه خداوند ارزش چندانی ندارد و یک شب احیا داشتن و رسیدن به پیام شب قدر و قدرشناسی می‌تواند برتر از یک عمر عبادت باشد.

حسینی با اشاره به اینکه مذاکره علوم اهل بیت و امیرالمومنین (ع) و تبیین جایگاه و حقایق قرآن یکی از بهترین اعمالی که در شب قدر و در روایات سفارش شده است، بیان کرد: استغفار یکی از ابزار مهم برای رسیدن به رحمت خداوند بوده که در ماه رمضان خواسته یا ناخواسته گسترده و در حال جوشش است.

وی گفت: کمترین حرکت انسان برای جلب رحمت خداوند، توبه و استغفار به گونه‌ای که علاوه بر پشیمانی، عدم برگشت به گناه، ادای حق‌الناس و حق الله و با دلی پاک که در شب‌های قدر بسیار سفارش شده است.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: انجام غسل قبل ازنماز مغرب و عشاء، زیارت امام حسین (ع)، ذکر استغفار حداقل ۱۰۰ مرتبه، صد رکعت نمازهای مستحبی، دعاهای مخصوص، ذکر اللهم العن قتله امیرالمومنین (ع)، نماز دو رکعتی مختصر و ۷۰ مرتبه استغفرالله ربی و اتوب الیه از دیگر اعمال مشترک در شب‌های قدر بوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) در زمان خود به دلیل وجود فاصله طبقاتی و عملکرد نامناسب سعی در جبران محرومیت‌ها و کمبودهای جامعه خود داشته و عدالت یکی از شاخصه‌های اصلی امیرالمومنین بود که اگر جوانان مؤمن امروز با این دیدگاه ادامه دهنده راهش باشند یقیناً محرومیت‌ها کمتر و جامعه احیا خواهد شد، به طور مثال پویش‌های کمک به زلزله و سیل زدگان نمونه بارز این موضوع است.

انتهای پیام

کد N2178030

وبگردی