آفتاب

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی برگزار می‌شود

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی برگزار می‌شود

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی با حضور بیش از ۱۷۰ شرکت داخلی و خارجی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی  روزهای ۱۹ تا ۲۲ خرداد ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و تاکنون بیش از ۱۷۰ شرکت داخلی و خارجی از کشورهای روسیه، ترکیه، چین و لتونی برای حضور در این نمایشگاه بین المللی اعلام آمادگی کرده‌اند.

رونمایی از آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های صنعت حمل‌ونقل ریلی ایران و جهان و مشارکت در سرمایه گذاری‌ها، از مهم ترین اهداف هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته است.

بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی کشور با حمایت وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی و با همکاری شرکت های عضو انجمن صنایع ریلی ایران، شرکت های عضو انجمن صنفی حمل ونقل ریلی، دانشکده فنی و مهندسی راه آهن، شرکت های حمل و نقل ریلی باری و مسافری و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن ایران و جهان با حضور اساتید داخلی و خارجی، متخصصین و کارشناسان صنعت حمل و نقل ریلی در روز ۱۹ خرداد ماه از مهمترین رویداد، هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته در سال جاری است.

توسعه زیربناهای حمل و نقل ریلی در توسعه پایدار و رشد اقتصادی کشور نقش مهمی دارد و برگزاری این نمایشگاه بین المللی در تهران می تواند جایگاه منطقه ای ایران را در ترانزیت کالا در مسیر کریدورهای بین المللی شمال - جنوب و شرق - غرب بیش از پیش تقویت کند.

هم اکنون طول خطوط ریلی کشور حدود ۱۳هزارکیلومتر است و در افق ۱۴۰۰ مقرر شده طول خطوط ریلی به بیش از ۱۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر افزایش یابد و در این راستا دو خطه کردن برخی از مسیرهای پرترافیک و توسعه قطارهای حومه ای و سریع السیر و افزایش تعداد ناوگان مسافری و باری از مهم ترین برنامه ای جمهوری اسلامی ایران در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی است.

کد N2177812

وبگردی