آفتاب
نهادهای رسمی آمریکا اعلام کردند

افزایش آزار و اذیت‌های اجتماعی میان نوجوانان آمریکا

افزایش آزار و اذیت‌های اجتماعی میان نوجوانان آمریکا

نهادهای رسمی کشور آمریکا از افزایش آزار و اذیت های اجتماعی میان نوجوانان این کشور و نگرانی از رشد اختلالات روانی خبر داده اند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، برخی نهادهای ملی آمریکا به تازگی آماری از میزان آزار و اذیت‌های اجتماعی در این کشور را منتشر کرده اند. این آزارهای اجتماعی شامل ضرب و شتم، شکست‌های عاطفی، محرومیت استفاده از خدمات اجتماعی، فریب و غیره است.

بنا بر اعلام مرکز تحلیل اخبار جهان و آمریکا، در طول سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از هر ۵۰ دانش‌آموز دبیرستانی آمریکا ۷ نفر مورد آزار و اذیت دیگر شهروندان قرار گرفته اند. اغلب این موارد نیز به دلیل اختلاف نژادی بوده است.

بر اساس آمارها، ۷ درصد دانش آموزان به دلیل تفاوت در مذهب و دین و ۶ درصد به دلیل تفاوت نژاد و مسائل مهاجرتی، توسط دیگر شهروندان آمریکایی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

یافته‌ها حاکی از آن است، آزار و اذیت‌های اجتماعی میان نوجوانان به دلیل به دنبال داشتن تبعات و تأثیرات منفی فراوان بر روی افراد، به عنوان یکی از مصادیق آسیب به سلامت عمومی جامعه محسوب می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد، دانش آموزان و نوجوانانی که مورد آزار قرار گرفته اند دو برابر بیش‌تر از دیگران الکل و سیگار مصرف می‌کنند.

بررسی‌های انجام شده بر روی بیش از ۲,۵۰۰ نفر از دانش آموزان ایالت متحده آمریکا نیز حاکی از آن است، افزایش سطح تبعیض‌های اجتماعی در این کشور منجر به رشد استفاده از داروهای ضدافسردگی و بیماری‌های سلامت روان میان نوجوانان شده است.

بر اساس مطالعات انجام شده، آزار و اذیت‌های اجتماعی نسبت به کودکان و نوجوانان زمینه بروز اختلالاتی ازجمله اضطراب، افسردگی، اعتیاد، خود آزاری و در نهایت خودکشی را ایجاد می‌کند.

کد N2177645

وبگردی