آفتاب

دلایل ناکامی در درمان فشار خون بالا / سقف شهریه مدارس غیردولتی

دلایل ناکامی در درمان فشار خون بالا / سقف شهریه مدارس غیردولتی

جزئیات افزایش حقوق سربازان، اعلام شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران، کاهش محسوس مصرف لبنیات در کشور، وجود۱۰ تا ۱۲هزار مبتلا به اختلال هویت جنسیتی و... مهم ترین عناوین خبری امروز سرویس اجتماعی خبرگزاری ایسنا هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

جزئیات افزایش حقوق سربازان

سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات افزایش حقوق سربازان در سال ۹۸ را تشریح کرد.

وی درباره جزئیات افزایش حقوق سربازان گفت: امسال با پیگیری‌های انجام شده حقوق سربازان نیز افزایش داشته و حدود ۱۸ درصد به نسبت سال قبل به رقم آن افزوده شد.

اعلام شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران؛ ۱۵ میلیون تومان بالاترین نرخ شهریه

مجتبی زینی‌وند، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش سقف شهریه دریافتی برای مدارس غیردولتی تهران را برای مقطع ابتدایی ۹ میلیون و۴۰۰ هزار تومان، برای مقطع متوسطه اول ۱۱ میلیون تومان و برای مقطع متوسطه دوم ۱۵ میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: میزان افزیش شهریه مدارس، بر حسب الگو و بر اساس شاخص‌هایی تعیین شده و به این ترتیب منطقه به منطقه و حتی مدرسه به مدرسه متفاوت است.

وجود ۱۰ تا ۱۲ هزار مبتلا به اختلال هویت جنسیتی

فرید براتی سده، معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار فرد ابتلاء به اختلال هویت جنسیتی در کشور وجود دارد، از فعالیت ۱۲ مرکز مشاوره تخصصی در تهران و دو مرکز مشاوره‌ای در مشهد خبر داد.

وی در ادامه از ارائه آموزش‌های پیشگیری از ابتلاء به ایدز به افراد مراجعه کننده خبر داد و گفت: در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی، از این افراد آزمایش رایگان HIV نیز گرفته می‌شود. در صورتی که نتیجه آزمایش این افراد نشان دهنده ابتلاء به ایدز باشد نیز آنها را به مراکز مشاوره رفتاری وزارت بهداشت ارجاع می‌دهیم.

کاهش محسوس مصرف لبنیات در کشور

دکتر سهیل اسکندری، عضو هیأت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور با بیان اینکه متأسفانه شیر در سبد غذایی خیلی از ایرانی‌ها جایی ندارد، اظهار کرد: آمارها از کاهش محسوس مصرف لبنیات حکایت دارند و اگر فکری برای آن نشود ۱۰ تا ۲۰ سال دیگر شاهد بیماری‌هایی نظیر پوکی استخوان، راشیتیسم و کوتاهی قد فرزندان‌مان خواهیم بود.

علائم کم‌کاری و پرکاری تیروئید

همزمان با روز جهانی تیروئید، دکتر فریدون عزیزی، رئیس انجمن غدد درون‌ریز ایران به بررسی عوامل کم‌کاری و پرکاری تیروئید پرداخت و نسبت به کنترل میزان ید مصرفی در مادران باردار هشدار جدی داد.

وی افزود: مادرانی که در زمان بارداری دچار کمبود ید بوده‌اند یا نوزاد آنها با کمبود ید مواجه است، ضریب هوشی کمتری دارند و دچار اختلالات ذهنی، عصبی و روانی می‌شوند.

تمدید مهلت طرح ترافیک خبرنگاری تا ۱۵ خرداد

عمار سعیدیان‌فر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک از تمدید مهلت طرح ترافیک خبرنگاری تا ۱۵ خرداد ماه خبر داد.

وی در مورد آخرین جزئیات تعیین سهمیه خبرنگاری با بیان اینکه به دلیل طولانی شدن فرآیند بررسی مدارک خبرنگاران متقاضی دریافت سهمیه و تخفیف ۹۰ درصدی، مهلت اعتبار طرح‌های فعلی تا ۱۵ خرداد ماه جاری تمدید شد گفت: اسامی خبرنگاران حائز دریافت به رسانه‌ها اعلام شده و می‌بایست اسامی دریافت کنندگان سهمیه از سوی رسانه‌ها اعلام شود.

مجلس با تحقیق و تفحص کاستی‌های محیط زیست را استخراج و رفع کند

به دنبال موافقت مجلس شورای اسلامی با طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست، مجید خدوم، استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست واجب است، تاکید کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که کاستی‌های سازمان حفاظت محیط زیست را استخراج کند و در صدد رفع آنها بربیاید.

وی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست و انتصابات این سازمان، بر لزوم انتخاب رؤسا و معاون محیط زیست از میان متخصصان محیط زیست تاکید کرد.

تصدی‌گری مالی و اداری؛ آفت و انحراف جدی شورایاری‌هاست

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شورایاری باید نهادی مدنی بماند و برای اهداف سیاسی مورد استفاده قرار نگیرد گفت: ورود به تصدی گری‌های مالی و اداری آفت نهاد و انحراف جدی شورایاری‌ها است.

وی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی نهاد شورایاری‌ها در آستانه انتخابات دوره پنجم، گفت: نهاد شورایاری‌ها به عنوان یک نهاد مدنی و یک ساز و کار تصمیم سازی از پایین به بالا محسوب می‌شود و یکی از ضرورت‌های انکار ناپذیر مدیریت شهری کلان شهرهاست. در حقیقت ما با ساز و کار شورایاری‌ها با توجه به وسعت قابل توجه و زیاد شهر تهران و مجموعه پیچیدگی‌های فراوانی که دارد به عنوان ۲۱ نفر عضو شورا امکان دقیق شناسایی مشکلات و معضلات به صورت واقع بینانه در کف محلات و خیابان‌ها را نداریم و امکان نظارت بر عملکرد مدیریت شهری هم با این شرایط به نحو احسن وجود ندارد ضمن اینکه امکان مشارکت دهی کامل شهروندان و نظرخواهی از آنها در فرآیند تصمیم گیری‌ها را نیز به صورت کامل نداریم.

به گزارش ایسنا، پر بازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

میزان فشارخون طبیعی چقدر است؟

دو عارضه مهم کمبود "یُد" / علائم کم‌کاری و پرکاری تیروئید

اعلام شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران؛ ۱۵ میلیون تومان بالاترین نرخ شهریه

جزئیات افزایش حقوق سربازان

تمدید مهلت طرح ترافیک خبرنگاری تا ۱۵ خرداد / ارسال پیامک برای تاییدشدگان

انتهای پیام

کد N2177315

وبگردی