آفتاب
در دیدار ظریف؛

فرمانده ارتش پاکستان: جنگ در منطقه به نفع هیچ طرفی نیست

فرمانده ارتش پاکستان: جنگ در منطقه به نفع هیچ طرفی نیست

اسلام آباد - ایرنا - فرمانده ارتش پاکستان در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: جنگ در منطقه هرگز در راستای منافع هیچ طرفی نیست.

روابط عمومی ارتش پاکستان شامگاه جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز در مقر فرماندهی ارتش پاکستان در شهر راولپندی با ژنرال «قمرجاوید باجوا» دیدار کرد.
در بیانیه آمده است: ظریف و ژنرال باجوا موضوعات موردعلاقه و اوضاع درحال تحول در منطقه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.
بیانیه ارتش پاکستان افزود: ژنرال قمر جاوید باجوا تاکید کرد که تمامی طرف ها باید تلاش کنند که جنگ را از منطقه دور نگه دارند زیرا بروز جنگ هرگز به نفع هیچ طرفی نخواهد بود.
به نقل از این بیانیه، وزیر امور خارجه ایران از اقدامات مثبت پاکستان در راستای صلح و ثبات منطقه تمجید کرد.
ظریف امروز پیش از دیدار با فرمانده ارتش پاکستان، با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور در شهر اسلام آباد دیدار کرد.
وی در ادامه سفر دو روزه خود به اسلام آباد با «عمران خان» نخست وزیر و «اسد قیصر» رئیس مجلس ملی پاکستان نیز دیدار کرد.
دولت پاکستان هفته گذشته در واکنش به تحولات اخیر مربوط به تهران-واشنگتن و افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس گفت: تحرکات آمریکا نگران کننده است و موجب افزایش تنش ها در منطقه می شود.
«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد ضمن مخالفت با هرگونه رویارویی و تنش، از تمامی طرف ها می خواهد تا با خویشتنداری از طریق گفت وگو و مذاکره به رفع اختلافات بپردازند.
در پی افزایش تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز مقامات آمریکایی در هفته های اخیر در سطح منطقه، بسیاری از سیاستمداران و رسانه های پاکستان در کنار دولت این کشور نسبت به تبعات آن هشدار داده اند.
شبک**آساق*274**1392
کد N2176729

وبگردی