آفتاب

پارسایی: اکثریت مجلس از عملکرد وزارت ورزش راضی هستند

پارسایی: اکثریت مجلس از عملکرد وزارت ورزش راضی هستند

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که اکثریت مجلس شورای اسلامی از عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه‌های ملی و منطقه‌ای رضایت دارند، گفت که موضوع اخیر استیضاح وزیر ورزش و جوانان صد درصد در حیطه اختیارات وزیر نیست.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: استیضاح از اختیارات و اهرم‌های نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، به نظر می‌رسد مواردی که در استیضاح آقای سلطانی فر مطرح شده است، مستقیما به ایشان باز نمی‌گردد. وزیر ورزش و جوانان در حیطه و اختیارات خود از وزرای موفق بوده است و پیشرفت این وزارتخانه در انجام تکالیف محوله و توسعه زیر ساخت‌های ورزش و همچنین افزایش سرانه ورزشی استان‌ها و کشور قابل قبول است.
وی با اشاره به این که وزیر ورزش و جوانان اقدامات خوبی را برای اجرایی شدن واگذاری دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس انجام داده است، در این باره خاطرنشان کرد: آقای سلطانی فر همچنین آمادگی لازم را برای تفکیک سازمان جوانان از وزارت ورزش و جوانان دارد و مساعدت و همکاری خوبی برای توسعه وظایف مرتبط با این وزارتخانه داشته است. اکثر همکاران ما در مجلس شورای اسلامی نیز از نحوه عملکرد این وزارتخانه راضی هستند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود، یادآور شد: با در نظر گرفتن حق نمایندگان برای استیضاح اگر بحث استیضاح مطرح باشد مسائل مهم‌تری مثل بی‌ثباتی و عدم کنترل بازار و نبود نظارت بر پروسه و زنجیره تخصیص ارز تا رسیدن کالا و خدمات مربوط به شهروندان وجود دارد. البته ما نباید از بخش‌های مهمی همچون ورزش، آموزش و پرورش  و مسائل فرهنگی غافل باشیم، اما عملکرد وزیر ورزش و جوانان در سطح کلان و حتی منطقه‌ای رضایت بخش بوده است.
این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: ما نباید در استیضاح وزرا از حقیقت موضوع و روح استیضاح فاصله بگیریم و استیضاح بهانه‌ای برای رسیدن به اهداف و خواست‌های منطقه‌ای و گروهی باشد. موضوع استیضاح باید آن قدر متقن، مستند و مرتبط باشد که وقتی بحث استیضاح مطرح می‌شود نهایتا به نتیجه‌ برسد نه این که این اقدام منشاء امتیازگیری و اهرمی برای رسیدن به مطالبات شخصی و گروهی شود و روح استیضاح خدشه دار شود. این گونه موارد می‌تواند به شدت از کارایی و برایی استیضاح بکاهد که در دراز مدت به ضرر مجلس شورای اسلامی است.
پارسایی اضافه کرد: موضوعی که در استیضاح مطرح شده است شاید 100 درصد در حیطه اختیارات وزیر ورزش و جوانان نباشد. در غیر این صورت اگر ایشان کاهلی کرده باشد طرح استیضاح امری منطقی خواهد بود.
وی با بیان اینکه اکثریت مجلس شورای اسلامی از عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه های ملی و منطقه‌ای راضی هستند، در این باره خاطر نشان کرد: ما شاهد تغییر و تحولات و افزایش سرانه ورزشی در چند سال گذشته با شرایط نامناسب بودجه‌ای کشور هستیم؛ اگر چه تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم. همچنین همکاری و هماهنگی این وزارتخانه با مجلس شورای اسلامی خوب بوده و من فضای مجلس شورای اسلامی را برای استیضاح وزیر ورزش و جوانان جدی نمی‌بینم.
انتهای پیام

کد N2176622

وبگردی