آفتاب

تاکید رهبران عراق بر پایبندی آمریکا به برجام برای پایان بحران در منطقه

تاکید رهبران عراق بر پایبندی آمریکا به برجام برای پایان بحران در منطقه

بغداد - ایرنا - چند تن از رهبران سیاسی در عراق بار دیگر بر ضرورت پایبندی آمریکا بر تعهدات بین المللی از جمله برجام برای حل بحران جاری در منطقه تاکید کردند.

چند تن از رهبران سیاسی در عراق پنجشنبه شب طی سخنانی در مراسم سی و هشتمین سالروز تاسیس سازمان بدر این کشور، ضمن هشدار نسبت به پیامدهای خطرناک تنش های جاری در منطقه، بار دیگر بر ضرورت حل مسالمت آمیز از طریق پایبندی به تعهدات بین المللی و گفت و گو در چارچوب آن پافشاری کردند.
'نوری المالکی' نخست وزیر اسبق عراق، دبیرکل حزب الدعوه و رهبر ائتلاف انتخاباتی دولت قانون طی سخنانی در این مراسم، گفت: اگر جنگی اتفاق بیفتد کسی از آسیب های آن مصون نخواهد بود، بنابر این هیچکس نباید بی تفاوت بنشیند و همه کشورها باید برای حل این بحران تلاش کنند.
وی گفت: مقامات ایرانی بارها تاکید کرده اند که دنبال درگیری نیستند اما از منافع ملت ایران در چارچوب عرف و قوانین بین المللی و معاهدات بین المللی نیز دست بر نمی دارند.
نخست وزیر عراق اسبق عراق تاکید کرد: سیاست عراق عدم مداخله در امور دیگران و عدم اجازه به دیگران در امور داخلی خود است و بر همین اساس نیز اجازه استفاده از خاک خود را برای تعدی به همسایگان نخواهد داد.
المالکی با اشاره به این که عراق باید سیاست فشار و تحریم اقتصادی علیه ملت ها مخالف است، افزود: همه کشورها از جمله عراق باید برای وساطت جهت حل بحران میان تهران و واشنگتن تلاش کنند.
وی بهترین راه حل بحران جاری را بازگشت به معاهدات و قوانین بین المللی و گفت و گو در چارچوب آن دانست.
تکمیل می شود...
خاورم*2**380
کد N2176527

وبگردی