آفتاب

سفیر ایران از چین به خاطر کمک به سیلزدگان تقدیر کرد

سفیر ایران از چین به خاطر کمک به سیلزدگان تقدیر کرد

پکن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین از دولت جمهوری خلق چین، ایرانیان مقیم، شرکت های تجاری و سازمان های مردم نهاد این کشور به خاطر همدردی و ارسال کمک به آسیب دیدگان سیل اخیر ایران قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین، «محمد کشاورز زاده» در این پیام از دولت جمهوری خلق چین، هموطنان ارجمند، شرکت های تجاری و سازمان های مردم نهاد که ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر، برای کاهش آلام مردم سیل زده، کمک های انسان دوستانه از کشور چین به میهن عزیزمان ارسال کرده اند تشکر و قدردانی کرد.
پنجمین هواپیمای حامل کمک های انسان دوستانه دولت چین به سیلزدگان ایران روز چهارشنبه یکم خرداد 1398 به هلال احمر ایران تحویل شد.
جمعیت هلال احمر اعلام کرد: این محموله شامل 10 دستگاه ژنراتور دیزلی 100 کیلو وات، 100 فروند قایق، 600 دستگاه چادر و 10 هزار عدد جلیقه نجات است.
علاوه بر دولت چین، شمار زیادی از شرکت ها، نهادها و اشخاص حقیقی ایرانی و چینی نیز در جریان سیل اخیر کمک های انسان دوستانه خود را به سیلزدگان ایرانی ارسال کرده اند.
در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم ‌سابقه از ابتدای امسال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است.
در این میان، استان های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده ‌اند که جمعیت هلال احمر با اعزام سه هزار و 900 تیم برای ارائه خدمات امداد و نجات به مردم آسیب دیده، نسبت به سیل واکنش نشان داد.
**آساق**1904**
کد N2176526

وبگردی