آفتاب
تخت روانچی مطرح کرد:

انتقاد ایران از سکوت شورای امنیت در برابر کشتار غیرنظامیان

انتقاد ایران از سکوت شورای امنیت در برابر کشتار غیرنظامیان

نماینده ایران در جلسه شورای امنیت گفنت: یکی از مشکلات اساسی در حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه تصمیم گیری بر اساس ملاحظات سیاسی و مسئول نشناختن عاملان جنایات است.

مجید تخت روانچی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌ها سخنرانی می‌کرد، افزود: موارد متعددی وجود دارد که سازمان ملل و به ویژه شورای امنیت در قبال جنایات علیه غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه سکوت اختیار کرده اند.

وی به برخی از این موارد، از جمله حملات هوایی آمریکا در افغانستان و حملات هوایی رژیم سعودی در یمن اشاره کرد که در نتیجه آنها تعداد بیشماری از شهروندان غیرنظامی، از جمله زنان و کودکان، کشته و زخمی شده اند.

نماینده کشورمان همچنین به کشته شدن بیش از ۲۸۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۲ هزار نفر از تظاهرات کنندگان در غزه به دست نظامیان رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت سکوت تنها واکنش شورای امنیت به این جنایات بود.

وی گفت: مقابله نکردن با اینگونه جنایات، عاملان آنها را در کشتار بیشتر غیرنظامیان گستاخ‌تر کرده و موجب فرسایش مستمر احترام به حقوق بین الملل بشردوستانه شده است که باید به آن پایان داده شود.

کد N2176432

وبگردی