آفتاب

نصرتی: برای قضاوت ویلموتس باید صبر کرد

نصرتی: برای قضاوت ویلموتس باید صبر کرد

تهران- ایرنا- بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به انتخاب «مارک ویلموتس» به عنوان گزینه نهایی هدایت تیم ملی فوتبال گفت: تنها از روی کارنامه گذشته این سرمربی نمی شود او را قضاوت کرد.

«محمد نصرتی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مذاکرات با مارک ویلموتس برای هدایت تیم ملی فوتبال اظهار داشت: ویلموتس ابتدا باید برنامه هایش را بگوید و از پیش نمی توانیم این مربی را قضاوت کنیم. همه ما شناخت محدودی از وی داریم.
وی افزود: پیش از این، اسامی بزرگانی مانند یورگن کلینزمن مربی آلمانی برای هدایت تیم ملی مطرح شده بود که در آن زمان معتقد بودم می شود با حضور افرادی مانند مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان در کنار وی، تیم ملی را در اوج دید.
پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: پس از آن نام برانکو ایوانکوویچ سرمربی کنونی پرسپولیس مطرح شد که در مورد او هم معتقد بودم این مربی از تجربه بالایی برای هدایت تیم ملی برخوردار است و با شناختی که از فوتبال ایران دارد، می تواند به ما کمک کند.
نصرتی در خصوص اینکه ویلموتس کارنامه ضعیفی در مربی گری دارد، تصریح کرد: این مربی در سه سال اخیر تنها پنج بار روی نیمکت تیم ملی ساحل عاج نشسته و پس از آن قطع همکاری کرده است. این یک نکته بسیار منفی در کارنامه ویلموتس محسوب می شود اما نمی شود یک فرد را تنها از روی کارنامه اش قضاوت کرد.
وی اضافه کرد: نقطه مثبت ویلموتس حضور او در چند جام جهانی به عنوان بازیکن و مربی است. او کاپیتان تیم ملی بلژیک بوده و در بالاترین سطح هم بازی و هم مربی گری کرده است.
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد که تجربه این مربی به درد فوتبال ما بخورد و مفید باشد.
فدراسیون فوتبال پس از ناکامی تیم ملی در جام ملت های آسیا با کارلوس کی روش قطع همکاری کرد و از زمستان سال گذشته تاکنون تیم ملی بدون سرمربی است.
ورزشی**9463**9129**1883
کد N2176320

وبگردی