آفتاب

فرمانده سپاه روح الله: فتح خرمشهر نقطه عطف بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه روح الله: فتح خرمشهر نقطه عطف بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: فتح خرمشهر، نقطه عطف بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و یادآوری این تاریخ افتخار آمیز، همچون چراغی در مسیر تداوم و استمرار انقلاب اسلامی ایران قرار دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سردار محسن کریمی در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نیروهای مسلح استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن سالروز آزادی خرمشهر، با تاکید بر اینکه امت ایران امروزه حساس‌ترین روزهای انقلاب را پشت سر می‌گذارد، افزود: در دوران کنونی، دشمنان این امت تصمیمات راهبردی متفاوتی را علیه ایران اتخاذ کرده‌اند و عملیات روانی و تحریم‌های ظالمانه‌ای را برای هدف قرار دادن معیشت مردم اعمال کرده‌اند.

وی با استناد به گفته مقام معظم رهبری که «جنگی به وقوع نخواهد پیوست»، گفت: در حال حاضر جامعه جهانی در چنین منطقه حساسی که حیاتی ترین منابع موجود را در اختیار دارد، طاقت وقوع جنگ دیگری را ندارد. امروز دشمنان ما با هیبتی فریبنده اما با اسکلتی پوسیده و استخوان‌های فرسوده، در مقابل ملت ایران صف آرایی کرده‌اند و عملیات روانی را چاشنی کار خود قرار داده‌اند و برای دستیابی به اهداف پلید خود از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دشمنان با محوریت مسائل اقتصادی کشور را هدف تهاجمات خود قرار داده‌اند، خاطر نشان کرد: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و همان طور که ما در گذشته با کمترین امکانات توانستیم در برابر قدرت‌های جهانی ایستادگی کنیم، امروزه نیز با توکل بر خدا و با حضور گسترده مردم ایران، پیروز میدان خواهیم بود.

سردار کریمی اظهار کرد: ما باید بنا به فرموده قرآن کریم، از این حوادث مهم و تاریخی درس بگیریم و آن را سرمشقی برای ادامه راه امت و انقلاب اسلامی قرار دهیم. سوم خرداد از ایام الله است و یادآوری این تاریخ افتخار آمیز چراغی برای تداوم و استمرار انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به فرموده‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در خصوص سالروز فتح خرمشهر، بیان کرد: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرموده‌اند، آزادسازی خرمشهر فتح الفتوح بزرگی است که به یقین روحیه بزرگ، با اخلاص و سرشار از معنویت مردم و تحول عظیم روحی آنان، سر منشأ این پیروزی بزرگ بوده است. این پیروزی در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی نظیر بوده است. فرموده‌های امام، رزمندگان اسلام را در عملیات بیت المقدس به پیروزی رسانده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر همه استکبارهای جهانی غلبه کرده است و در آینده نیز اقتدار خود را تداوم خواهد بخشید، تصریح کرد: هم اکنون راهبردهای انقلاب اسلامی در منطقه کاربرد بسیاری دارد و باعث شده است که بسیاری از کشورهای همجوار ایران نیز با همین راهبرد به پیروزی برسند. امت اسلامی ایران نباید عهد خود را با خدا فراموش کند و باید با توکل به خدا، با قدرت در میدان نبرد با دشمنان حاضر شود.

وی با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح استان مرکزی در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، افزود: نیروهای ما با تمام توان در صحنه نبرد با دشمنان حضور خواهند داشت و در برابر تمامی تهدیدات آنان اقدامات لازم را انجام خواهند داد. شک نداریم که در آینده پیروزی از آن امت ما خواهد بود و اقتدار خود را به همگان نشان خواهیم داد.


انتهای پیام

کد N2176138

وبگردی