آفتاب

غیاثی: نامه رسمی درباره دوپینگ کیهانی دریافت نکرده ایم

غیاثی: نامه رسمی درباره دوپینگ کیهانی دریافت نکرده ایم

تهران- ایرنا- «تیمور غیاثی» سخنگوی سازمان تیم های ملی دوو میدانی درباره مثبت بودن آزمایش دوپینگ «حسین کیهانی» گفت: هنوز از سوی سازمان های ذیربط نامه رسمی مبنی بر تست دوپینگ کیهانی ملی پوش ماده سه هزار متر با مانع ایران دریافت نکرده ایم.

این درحالی است که بنا بر اعلام سازمان AIU (سازمان مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی دوو میدانی) تست دوپینگ این دونده مثبت بوده و تا اطلاع ثانوی تمامی فعالیت های او به حالت تعلیق در آمده است.
غیاثی با بیان اینکه پیش از آغاز مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا 2019 دوحه ماموران آزمایش دوپینگ از کیهانی ، «امیر مرادی» و «احسان حدادی» تست دوپینگ گرفته شد، به ایرنا گفت: چند روز پیش به صورت غیر رسمی مطلع شدیم که تست دوپینگ کیهانی مثبت اعلام شده است اما این برای ملاک عمل و تصمیم نیست و باید فدراسیون پزشکی و ورزشی طی نامه رسمی آن را به ما اعلام کند.
سخنگوی سازمان تیم های ملی ادامه داد: از کیهانی در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا نیز تست دوپینگ گرفته شد و مشکلی نبود از این رو قهرمانی او در مسابقات بازی های آسیایی بدون مشکل به ثبت رسیده است.
پی گیری های خبرنگار ایرنا برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص از «مجید کیهانی »رییس و دکتر «اردیبهشت» مسئول کمیته پزشکی فدراسیون دوو میدانی بی پاسخ ماند.
ورزشی **9144**9121
کد N2176137

وبگردی