آفتاب

مشاور وزیر ارشاد: بیش از همیشه به فرهنگ ایثار نیاز داریم

مشاور وزیر ارشاد: بیش از همیشه به فرهنگ ایثار نیاز داریم

بجنورد - ایرنا - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثار گران، وحدت و انسجام بین مردم و مسئولان را از برکات دفاع مقدس دانست و گفت: در شرایط کنونی به فرهنگ ایثار بیش از گذشته نیاز داریم.

به گزارش ایرنا؛ محمدرضا سوقندی چهارشنبه در دیدار با امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: یقینا فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت یک فرهنگ وحیانی است که می تواند الگویی برای همه عرصه ها باشد.
وی اظهار داشت: بهترین الگو برای تحقق اقتصاد مقاومتی، که یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی است، بحث ایثار و بسیج مردمی است.
سوقندی به وجود هنرمندان خوش ذوق و فعال در همه حوزه ها به ویژه حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی هنرمندان بکر و خلاقی دارد که از سرمایه های اصلی این استان به شمار می روند.
امام جمعه بجنورد نیز نقش فرهنگ را هویت بخشی دانست و اظهار داشت: شاکله اصلی ملت ها فرهنگ آنهاست و اگر این شاکله تاروپودش درست بسته شود شخصیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جایگاه خودش را پیدا می کند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: بی شک هر چه در عمق فرهنگی و ژرفای فرهنگی مردم کار کنیم در مراحل بعد کار در حوزه سیاست و اقتصاد آسان تر می شود.
وی با بیان اینکه اگر زیرساخت جهان بینی مردم تقویت شود، مقاومت آنها بیشتر خواهد شد، گفت: فرهنگ اصل و پایه است بنابراین هر چه در عمق و ژرفای فرهنگی هزینه کنیم ضرر نخواهیم کرد.

*رشد چشمگیر شاخصه های فرهنگی خراسان شمالی
سوقندی در دیدار با معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: تا قبل از تقسیم خراسان، خراسان شمالی تنها 5 درصد مراکز فرهنگی و هنری این منطقه را داشت و حال آنکه مراکز فرهنگی و هنری این استان اکنون رشد چشمگیری داشته است.
وی به رشد کتابخانه ای این استان اشاره کرد و افزود: خراسان شمالی در کشور تنها استانی است که کتابخانه های روستایی را راه اندازی کرده است.
سوقندی در ادامه توجه به حوزه های اقتصاد خلاق شامل فناوری، اقتصاد فرهنگ و هنر را مهم دانست و افزود: حوزه اقتصاد هنر ارزش افزوده بالایی دارد، به طوری که برای یک تابلو هنری 500 هزار تومان هزینه می شود ولی در یک اکسپوی هنری و یک نمایشگاه میلیاردی به فروش می رسد.
معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار بر لزوم بهره گیری از ابزارهای هنری و فناوری به منظور پیشرفت در همه حوزه ها تاکید کرد.
قنبری به پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه ها در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: با تحقق این مهم شاهد رونق گردشگری، بالا رفتن راندمان کار و صرفه جویی در انرژی خواهیم بود.
ط/5132
کد N2175910

وبگردی