آفتاب

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

تهران - ایرنا - طرح استیضاح ترامپ ازسوی دمکرات ها، دیدار ظریف با اهالی رسانه، جاری شدن سیلاب در سمنان بر اثر بارش ها، تشدید اختلاف ترامپ با دموکرات ها، مخالفت 62 سازمان مردم نهاد آمریکایی با جنگ، دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری، اختلافات بر سر برگزیت و پیشنهاد تازه ترزامی از مهمترین خبرهای 12 ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
**********
تهران - ایرنا - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از دانشجویان به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه های خود درباره مسائل مختلف روز پرداختند و نکات مهمی درباره مسائل مطرح شده و نیز موضوع راهبردی چگونگی ورود جوانان به میدان و شتاب یافتن حرکت عمومی کشور برای تحقق چشم انداز روشن انقلاب اسلامی بیان کردند.

تهران - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درتوئیتی با تاکید برپاسداشت زبان فارسی، اعلام کرد: معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شدند که از شوراهای نظارت بر کتاب، موسیقی، فیلم، مطبوعات، چاپ، تبلیغات و نمایش در مورد پاسداشت زبان فارسی دستورالعمل اجرایی دریافت کنند.

گچساران - عملیات بررسی و مطالعه خط انتقال صادرات نفت از تلمبه خانه گوره در حوزه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به پایانه نفتی جاسک روز چهارشنبه با حضور معاونان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران آغاز شد.

تهران - رئیس جمهوری رقابت بخش دولتی با بخش خصوصی را کاملا غلط و اشتباه دانست و گفت: در شرایط مساوی حتما بخش خصوصی در اولویت است و نباید به هیچ عنوان بخش دولتی رقیب بخش خصوصی باشد.

تهران - مدیرعامل گروه مپنا گفت: نخستین ایستگاه شارژ خودروی برقی در تهران ازسوی این شرکت احداث شد و بدین ترتیب ایران به جمع کشورهای دارای ایستگاه شارژ خودرو برقی پیوست.

سمنان - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: بارش های رگباری که از شب گذشته آغاز شده و از عصر امروز شدت یافته، سبب جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان شده است.

تهران - نشست هم اندیشی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با جمعی از مدیران و سردبیران رسانه های داخلی برگزار شد.

ساری - رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان سیمرغ مازندران روند فعالیت های بازسازی را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: همگرایی مردم همانند روزهای نخستین وقوع سیل ادامه دارد.

تهران - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که رفتارهای اخیر آمریکا جنگ روانی و به منظورتخریب اذهان و به تسلیم وا داشتن مردم ایران است، گفت: ملت بصیر ما بهتر از هر کسی می داند که راه مقابله با دشمن استقامت است.

شهرری - جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سیاست آمریکا در مقابل ایران مبتنی بر بازدارندگی است، گفت: این بازدارندگی نشان از قدرت ما و تحقق وعده های الهی دارد.

زاهدان - پیکر مرحومه فاطمه سلمانی مادر شهید حسین ضامن خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی روز چهارشنبه با حضور شماری از مدیران و مسئولان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران ، خبرنگاران و اصحاب رسانه در زاهدان تشییع و در بهشت محمد رسول الله (ص) این شهر خاکسپاری شد.

تهران - جمعی از دانشجویان روز چهارشنبه در شانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

تهران - رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره به اهمیت فعالیت این شوراها در حل وفصل مسایل قضایی مردم گفت: هم اکنون بیش از 7 هزار و 200 شعبه حل اختلاف در سراسر کشور فعال است.

مشهد - مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در اثر بارندگی که از شب گذشته در اغلب نقاط این استان آغاز شده به برخی تاسیسات زیربنایی، منازل مسکونی و دامداری های تعدادی از روستاهای استان خسارت وارد شده است.

بجنورد - معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این ستاد برای ساخت 60 هزار واحد مسکونی در مناطق سیلزده کشور، با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توافق کرده است.

اخبار خارجی
************
تهران - اختلافات بر سر برگزیت مدت هاست که احزاب بریتانیا را درگیر کرده است، محافظه کاران این کشور اگر چه ایراداتی به توافق نوشته شده با اتحادیه اروپا می گیرند اما به طور کلی موافق برگزیت هستند در مقابل حزب کارگر به طور کلی مخالف خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

تهران - نمایندگان دو حزب دمکرات و جمهوریخواه تلاشی را آغاز کرده اند قانونی را که اختیارات گسترده ای برای جنگ افروزی به رئیس جمهوری آمریکا می دهد، فسخ کنند.

نیویورک - مدیر آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا)، سطح فقر در بین آوارگان فسطینی را فزآینده دانست و گفت: جنگ، درگیری های نظامی و خشونت، در غیبت اقدامات سیاسی موثر برای حل آنها تداوم می یابند.

نیویورک - 62 سازمان های مردم نهاد صلح طلب آمریکایی در نامه ای به کنگره این کشور، خواستار اقدام فوری برای متوقف کردن حرکت به سمت جنگ در خاورمیانه شدند.

تهران - سناتور الیزابت وارن نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا با تاکید براینکه داده های اطلاعاتی پیرامون ایران را مطالعه کرده، گفت که مشکلات با ایران نتیجه مستقیم اقدام های ترامپ است.

بغداد - جوی هود کاردار آمریکا در بغداد در اظهاراتی در عین بیان این که واشنگتن نیازی به میانجیگری بغداد ندارد، از ایفای نقش بغداد برای تبادل پیام میان واشنگتن و تهران استقبال کرد.

تهران - الکساندر اوکاسیو کورتز نماینده کنگره از نیویورک، از دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا خواست روند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را به جریان اندازند.

تهران - امارات متحده عربی روز چهارشنبه اعلام کرد که درباره حادثه انفجار و خرابکاری در چهار فروند نفتکش حامل پرچم امارات، عربستان و نروژ نزدیک آب‌های ساحلی خود در خلیج عمان شفاف سازی می کند.

نیویورک - رئیس جمهوری آمریکا در حالی که دیدار با سران دموکرات کنگره را تعلیق کرد، با عصبانیت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: هرگز پنهان کاری نکرده ام.

اسلام آباد - وزیران امورخارجه پاکستان و هند به عنوان دو کشور همسایه در جنوب آسیا که تنش های سیاسی و نظامی اخیر روابط دو کشور را به طور بی سابقه ای تحت تاثیر قرارداد، طی دیداری در حاشیه اجلاس شانگهای برای حل اختلافات ابراز تمایل کردند.

تهران - فرمانده ارتش ملی لیبی و حامی دولت موازی در شرق این کشور، به رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که شرایط برای آتش بس مناسب نیست اما اگر فرصت فراهم شود، آماده گفت وگو است.

بغداد - سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت که ایران به هیچ کشوری حمله نمی کند و آغازگر نخواهد بود اما به هر تعرضی پاسخ جدی خواهد داد.

تهران - خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که پدافند هوایی سوریه با شلیک به سوی هواپیماهای بدون سرنشین گروه های تروریستی در حماه حمله آنها را دفع کرد.

تهران - شبکه خبری سی ان ان به نقل از چند منبع در کاخ سفید گزارش داد که تندروی ها و سبک افراطی بولتون در تحمیل نظرات جنگ طبانه خود، پمپئو را نگران تجاوز وی به حوزه اختیاراتش کرده است.
شبد**1108**1379
کد N2175894

وبگردی