آفتاب

رئیس شورای حل اختلاف: 7200 شعبه با رویکرد سازش در کشور فعال هستند

رئیس شورای حل اختلاف: 7200 شعبه با رویکرد سازش در کشور فعال هستند

تهران - ایرنا - رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره به اهمیت فعالیت این شوراها در حل وفصل مسایل قضایی مردم گفت: هم اکنون بیش از 7 هزار و 200 شعبه حل اختلاف در سراسر کشور فعال است.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد مهدی احمدی میانجی» شامگاه چهارشنبه در همایش سرپرستان شورای های حل اختلاف استان تهران، افزود: در حال حاضر بیش از 32 هزار نفر در شوراهای حل اختلاف سراسر کشور مشغول کار هستند.
معاون قضایی رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور با بیان اینکه در استان تهران برای رسیدگی به مشکلات و مسایل قضایی شهروندان 643 شورای حل اختلاف فعال است، گفت: در شهر تهران نیز 460 شعبه شورای حل اختلاف با رویکرد سازش به مسایل قضایی مردم رسیدگی می کند.
وی از زحمات تمام کارکنان و قضات شورا‌های حل اختلاف برای ایجاد صلح و سازش و رسیدگی به پرونده‌های مردم قدردانی کرد و گفت: وظیفه اصلی این نهاد رسیدگی به اختلافات مردم بر پایه صلح و سازش است تا مشکلات قضایی مردم با تفاهم در اسرع وقت حل و فصل شود.
رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور اظهارداشت: اخیرا در پنج مجتمع شورای حل اختلاف اقدام به بازرسی کردیم و نتیجه گزارش ها به مسئولان مربوط ارایه شده و انتظار داریم با توجه به مشکلات موجود در این شوراها، به مسایل آنها رسیدگی شود.
احمدی میانجی با اشاره به نظر سنجی های انجام شده در مورد فعالیت شوراهای حل اختلاف در کشور یادآورشد: در این نظر سنجی که در اصفهان انجام شده 76 درصد مردم و مراجعه کنندگان به این شوراها از عملکرد آنها اعلام رضایت کردند و این نشان می دهد که این نهاد در بین مردم توانسته جایگاه خود را به خوبی پیدا کند.
وی بیان کرد: در سال 96 حدود 39 درصد و در سال 97 حدود 66 درصد از مجموع درآمدهای شورای حل اختلاف از طریق سازمان برنامه بودجه به این شوراها اختصاص یافت در حالی که همواره شوراها با کمبود منابع مالی مواجه هستند.
رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور در پایان خواستار برگزاری کارگاه های آموزشی به جای آموزش های کلاسی شد و گفت: با برگزراری کارگاه های آموزشی راندمان شوراهای حل اختلاف نیز بیش از پیش تقویت خواهد شد.
در همایش سرپرستان شورای های حل اختلاف استان تهران علاوه بر کارشناسان و قضات فعال در این شوراها، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران و سخنکوی قوه قضاییه حضور داشتند.
شبد**1108**1379
کد N2175859

وبگردی