آفتاب

سردار فضلی: فتح خرمشهر از امدادهای غیبی بود

سردار فضلی: فتح خرمشهر از امدادهای غیبی بود

ساوه - ایرنا - فرمانده دانشکده افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: فتح خرمشهر حاصل امدادهای غیبی و الهی با روحیه شهادت طلبی و حق جویانه رزمندگان اسلام بود.

به گزارش ایرنا،‌ سردار «علی فضلی» عصر چهارشنبه در آیین گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر در سالن سلمان ساوجی شهر ساوه برگزار اظهار داشت: این پیروزی بزرگ نقطه عطفی در تاریخ مبارزات جهادی کشور اسلامی ایران بود که در سال های بعد به تاسی از همین روحیه سرآغازی برای تشکیل جبهه مقاومت در کشورهای مسلمان مانند سوریه، لبنان و عراق شد.
وی افزود: اوج عصبانیت صهیونیست ها و نسبت دادن لقب تروریست به جوانان برومند و مومن ایران اسلامی به خاطر عمق کینه شان از رشادت های رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل به خصوص در دوران دفاع مقدس و فتح خرمشهر‌ است.
سردار فضلی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در اوج عزتمندی و صلابت در پاسداشت از مرزها و حضور در منطقه قرار دارد و این اقتدار حاصل خون شهدا و رشادت رزمندگان در عملیات هایی چون بیت المقدس است.
وی تاکید کرد: با وجود همه مشکلات اقتصادی کشور هنوز جوانان این سرزمین با فرهنگ شهادت و روحیه جهاد، اراده قدرتمندی برای دفاع از ارزش ها و کیان مملکت دارند.
سردار فضلی گفت: بیت المقدس از عملیات های بزرگ و بی نظیر دوران دفاع مقدس است که پنج هزار و 400 کیلومتر مربع از خاک اشغالی میهن توسط نیروهای رزمنده سپاه،‌ ارتش و مردم بازپس گرفته شد.
به گفته سردار فضلی،‌ عملیات بیت المقدس با وجود موانع مختلفی از جمله رودخانه های اروند، کارون و هورالعظیم اجرا شد که دشمن افزون بر 50 درصد از توان توپخانه ای و ادوات رزمی خود را در آنجا مستقر کرده بود.
وی اظهار داشت: 135 گردان رزمنده برای عملیات پیش بینی شد که 45 گردان از سوی ارتش و 90 گردان هم توسط سپاه مدیریت می شد اما همگی به تاسی از بیانات امام راحل به ید واحده تبدیل و در چهار مرحله عملیات آزادسازی خرمشهر به اجرا در آمد.
سردار فضلی از نقش رزمندگان استان مرکزی و شهر ساوه در این عملیات که به اتفاق رزمندگانی از 13 استان دیگر با فرهنگ،‌ زبان و قومیت های مختلف در قالب تیپ 33 المهدی متشکل از 17 گردان حضور داشتند،‌ به نیکی یاد کرد و گفت: در این تیپ، رزمندگان برای شهادت از یکدیگر سبقت می گرفتند.
به گفته این رزمنده دوران دفاع مقدس در عملیات آزادی خرمشهر،‌ عراقی‌ها 20 هزار اسیر و 16 هزار و 400 کشته و زخمی دادند و تجهیزات و مهمات نظامی زیادی مانند توپخانه، پدافند از آنها به غنیمت گرفته شد.
سردار فضلی اظهار داشت: این عملیات سمبل مقاومت هشت سال دفاع مقدس ملت ایران علیه جبهه کفر بود که هیمنه دشمن را فروریخت.
وی اظهار داشت: امروز در برابر فتنه گری دشمنان و در جنگ اقتصادی نیز با مقاومت و پایداری پیروز خواهیم شد و این درس را از فتح خرمشهر به خوبی آموخته ایم.
فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: سوم خرداد از ایام الهی است که باعث شد ملت ایران به عزت و عظمت دست یابد و دشمنان را مایوس کنند.
سرهنگ پاسدار «حجت الله دستجانی» افزود: در عملیات آزاد سازی خرمشهر، ایرانیان ثابت کردند پای آرمان و ارزش های انقلاب ایستاده اند.
وی اظهار داشت: برگزاری آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر فرصتی برای یادآوری خاطرات و افتخارات رزمندگان اسلام در آن دوران و گامی مهم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
سرهنگ دستجانی گفت: با یادآوری و تکریم رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به خصوص عملیات بیت المقدس به دشمنان ثابت خواهیم کرد که گام دوم انقلاب را محکم تر از چهل سال نخست برخواهیم داشت.
در این مراسم از خانواده های سه شهید ساوجی عملیات آزادسازی خرمشهر ،‌ تجلیل شد.
شهرستان ساوه 580 شهید، یک هزار و 610 جانباز و 88 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
6539/3075
کد N2175825

وبگردی