آفتاب

15 هزار حافظ قرآن تربیت می شود

15 هزار حافظ قرآن تربیت می شود

گنبدکاووس - ایرنا - رییس سازمان دارالقرآن کشور اعلام کرد که تربیت 15 هزار حافظ قرآن از برنامه های این سازمان در تعطیلات تابستان 98 است که با کمک تشکل ها، موسسه ها و خانه های قرآنی محقق می شود.

به گزارش ایرنا، مهدی قره شیخلو عصر چهارشنبه در حاشیه چهارمین همایش بزرگ قرآنیان گلستان در گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: اکنون 10 هزار تشکل قرآنی در مناطق شهری و روستایی کشور فعال است.
وی افزود: فعالیت تشکل های قرآنی در همه مناطق کشور از جمله استان هایی مانند گلستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در حال انجام است.
قره شیخلو از فعالیت یک هزار پایگاه قرآنی در مناطق شهری و روستایی کشور در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و ادامه داد: افزون بر این، کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن نیز در مساجد برپا است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان نیز در حاشیه این همایش قرآنی به خبرنگاران گفت: این همایش امسال با هدف تجلیل از 6 شهید خدمت استان که در جریان سیل اخیر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین نورالله ولی نژاد افزود: سازمان تبلیغات اسلامی گلستان در ایام ماه مبارک رمضان 20 برنامه سفیران قرآن و 9 کرسی تلاوت قرآن و همچنین 500 تا 600 نشست قرآنی در حال برگزاری دارد.
وی با بیان اینکه فعالان قرآنی از افراد تاثیرگذار جامعه هستند، اضافه کرد: برگزاری فعالیت های قرآنی در 321موسسه و خانه قرآن فعال در گلستان با هدف روان خوانی قرآن و تربیت چهره های قرآنی انجام می شود.
به گزارش ایرنا، در چهارمین همایش بزرگ قرآنیان گلستان که در مصلای امام جعفر صادق(ع) شهر گنبدکاووس برگزار شد، شماری زیادی از قاریان و فعالان قرآنی، ائمه جمعه و علما و روحانیان شیعه و اهل سنت استان حضور داشتند.
گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.
/3039/1860
کد N2175818

وبگردی