آفتاب
رئیس سازمان حج و زیارت:

زیارت دراعتلای فرهنگی،اخلاقی و معنوی دانشجویان نقش محوری دارد

زیارت دراعتلای فرهنگی،اخلاقی و معنوی دانشجویان نقش محوری دارد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زیارت می تواند نقش موثری در ارتقاء مراتب فرهنگی و اخلاقی و باورهای دینی و معنوی دانشجویان به دلیل ضمیرهای پاک و آماده آنان داشته باشد، گفت: باید لوازم و اسباب فیض کامل آنان از این سفرهای زیارتی فراهم شود.

به گزارش روز چهارشنبه سازمان حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان در دیدار حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: زیارت ظرفیتی ارزشمند برای ارتقا باورهای دینی و اعتقادی در انسان دارد به گونه ای که دلها با امام معصوم و ابعاد وجودی آن بزرگواران ،ارتباطی نزدیک تر می یابد و دلها در این زیارت صیقل خورده و روح جلا می یابد و حداقل بهره‌ای که زائر از زیارت کسب می کند، آشنایی با کلام و سیره امام معصوم است.
وی با بیان اینکه ظرفیت دانشجویان به عنوان نیروی جوان دارای تخصص، ایده و خلاقیت در کنار خودباوری و خداباوری آنان می تواند در حل مشکلات کشوربویژه در حوزه اجرایی و مباحث اجتماعی بسیار گره گشا باشد گفت : باید در بهره گیری از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان و دانشجویان در این راستا به خوبی بهره برد و این توان و خلاقیت و تخصص را پای کار آورد.
رشیدیان با اشاره به برنامه ریزی و ایجاد بسته های متنوع سفرهای زیارتی به تناسب خواست، ذائقه و توانایی مالی اقشار و گروه های مختلف مردمی و زائران به منظور بهره مندی همگان از این سفرهای معنوی گفت: دانشجویان نیز می توانند متناسب با ایام تعطیلی، میان ترم و غیره از ظرفیت های پیش بینی و برنامه ریزی شده برای سفرهای زیارتی به صورت سازماندهی شده اقدام کنند.
وی همچنین از آمادگی کامل سازمان حج و زیارت برای ارائه هرگونه خدمات در حوزه عتبات مطابق نظر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها خبرداد و گفت: سازمان علاقمند است تا در کنار نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، نقش خود را در ارتقای فرهنگی، اخلاقی و دینی دانشجویان ایفا کند.

*نقش سازمان حج و زیارت در تسهیل زیارت زائران
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز در این دیدار گفت: توفیق تسهیل زیارت زائران اقدامی مهم است که خوشبختانه در سازمان حج و زیارت برای این امر برنامه ریزی شده است.
حجت الاسلام رستمی افزود: در صورتی که امکان ارائه خدمات ارزان تر برای دانشجویان فراهم شود تعداد بیشتری از دانشجویان می توانند از ظرفیت معنوی زیارت استفاده نمایند.

* بسته های متنوع سفرعتبات اقدامی مطلوب برای دانشجویان
رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور نیز در این نشست گفت: ایجاد بسته های متنوع برای سفر به عتبات عالیات بسیار مطلوب است اما نیاز به ارائه تخفیف مناسب برای سفرهای دانشجویی است.
حجت الاسلام مطهری پور با قدردانی از تعامل و خدمات سازمان حج و زیارت در این رابطه ، خواستار فراهم شدن امکاناتی برای دریافت هزینه های این زیارت به صورت دو مرحله ای شد.
اجتمام*1933*1095*1193
کد N2175707

وبگردی