آفتاب

تابستان امسال پروانه شکار صادر نمی‌شود

تابستان امسال پروانه شکار صادر نمی‌شود

تهران- ایرنا- معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تابستان امسال پروانه شکار برای چهارپایان صادر نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، حمید ظهرابی در حاشیه جلسه بررسی وضعیت قرق‌های اختصاصی کشور (مناطق حفاظت‌شده مردمی) افزود: بر اساس ابلاغیه‌ای صادر شده به استان‌های کشور، صدور پروانه شکار چهارپایان فقط در صورتی انجام می‌شود که مطالعات جمعیت‌شناسی در مناطق انجام شود، در واقع صدور پروانه شکار لزوماً بر پایه مطالعات جمعیت‌شناسی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این ابلاغیه اخیراً به استان‌ها ارسال شده و در این مدت کم امکان انجام این مطالعات وجود ندارد بنابراین در تابستان امسال هیچ پروانه شکاری صادر نخواهد شد.
معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: قرق‌های اختصاصی نیز مکلف به انجام مطالعات ظرفیت برد شده‌اند که این مطالعات در حال انجام است.
ظهرابی تأکید کرد: از این پس انجام مطالعات دقیق جمعیت‌شناسی با همکاری مراکز دانشگاهی مبنای تصمیم‌گیری نهایی برای صدور پروانه شکار خواهد بود که از امسال اجرا می‌شود.
وی گفت: علاوه بر پستانداران، صدور پروانه شکار و صید برای پرندگان و ماهیان آب‌های داخلی نیز منوط به انجام مطالعات و تعیین ظرفیت قابل بهره‌برداری پایدار است.
معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: در علم روز حفاظت حیات‌وحش، توجه به بهره‌برداری پایدار در راستای پایدارسازی حفاظت ضرورتی انکارناپذیر است.
وی گفت: در اهداف کنوانسیون تنوع زیستی بهره‌برداری پایدار از منابع تنوع زیستی و بهره‌مندی عادلانه ذینفعان از منافع حاصل از تنوع زیستی مورد تأکید قرار گرفته است.
علمی 9014** 1055
کد N2175542

وبگردی