آفتاب
تاکید دبیر شورای‌عالی فضای مجازی کشور به شکل‌گیری پلتفرم‌های پولی و بانکی

پول مجازی، حاکمیت ملی را تضعیف می کند

پول مجازی، حاکمیت ملی را تضعیف می کند

تهران- ایرنا- دبیر شورای‌عالی فضای مجازی کشور در دیدار با سداد بر ضرورت شکل‌گیری پلتفرم های پولی و بانکی در کشور تاکید کرد و گفت: با راه اندازی پلتفرم‌های پولی و بانکی در کشور هم با نظام جهانی ارتباط برقرار کرده و هم با خلق قدرت اجازه ندهیم تا حوزه های پولی و بانکی حاکمیت ملی را تضعیف کنند.

سید ابوالحسن فیروزآبادی – دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در دیدار از مرکز سداد گفت: با شکل گیری پلتفرم های پولی و بانکی در کنار فین تک ها در دنیا، ما شاهد شکل گیری بازارهای بزرگ جهانی و تضعیف حاکمیت ملی خواهیم بود.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور، وی با اشاره به این که مرکز ملی فضای مجازی تاکید ویژه بر حوزه اقتصاد فضای مجازی دارد، افزود: اولین تهدید رمز ارز و بلاکچین برای بانک ها است و بعد نظام کسب و کار و مالیات که در نهایت این زنجیره باعث می شود تا اقتصاد کشور از حوزه حاکمیت ملی خارج شده و در حوزه حاکمیت مالکان پلتفرم های بزرگ قرار گیرد.
دکتر فیروزآبادی درخصوص شکل گیری پلتفرم های پولی جهانی و راه اندازی کسب و کارها بر روی این پلت فرم ها تصریح کرد: فعالان حوزه پولی و بانکی در کشور باید نگاه پلتفرمی داشته باشند و در این مسیر با تقویت استارتاپ ها و فین تک ها کمک کنند تا در کنار هم بتوانیم این حوزه را ساماندهی کنیم.
وی با بیان این که پلت فرم ها سکویی مناسب برای تجمیع اهداف و منافع هستند، تاکید کرد: در قرن 21 با پدیده اجتماعی شدن تمامی حوزه ها و مباحث جدیدی همچون اینترنت اشیا و هوش مصنوعی روبرو هستیم.
او عنوان کرد: در واقع انسان در کنار تکنولوژی هایی مانند اینترنت اشیا و بات ها بازارهای بزرگ جهانی، تحولات بسیار و رشد اقتصادی شکل می دهد. اگر همگام با این تحولات در نظام پلتفرمی دنیا باشیم، قدرتی نخواهیم داشت و در یک رقابت نابرابر علاوه بر از دست دادن نقش در بازار بزرگ جهانی، بازار داخل را هم واگذار خواهیم کرد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور افزود: پول مجازی بین المللی به راحتی می تواند بخش قابل توجهی از نظام پولی و بانکی کشورها را به تصرف خود درآورد، بنابراین باید با راه اندازی پلتفرم های پولی و بانکی در کشور هم با نظام جهانی ارتباط برقرار کرده و هم با خلق قدرت اجازه ندهیم تا حوزه های پولی و بانکی حاکمیت ملی را تضعیف کنند.
علمی**9207**1485
کد N2175449

وبگردی