آفتاب
مدیرکل زندان های استان تهران:

نیکوکاران تهرانی 380 میلیون تومان برای آزادی زندانیان اهدا کردند

نیکوکاران تهرانی 380 میلیون تومان برای آزادی زندانیان اهدا کردند

تهران- ایرنا- مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهران گفت: نیکوکاران تهرانی در جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد، 380 میلیون تومان برای آزادی این زندانیان به حساب نمایندگی ستاد دیه واریز و زمینه آزادی 22 نفر از زندانیان واجد شرایط را فراهم کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از ستاد دیه استان تهران، مصطفی محبی در مراسم گلریزان که مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در هتل قلب برگزار شد، افزود: وقتی سرپرست خانوار بالای سر خانواده است، مشکلات بسیاری در زندگی وجود دارد و خانواده های زندانیان که سرپرست آنها به هر دلیلی زندانی شده است، چندین برابر بیشتر دچار معضل می شوند.
وی ادامه داد: از آغاز سال 98 تاکنون با کمک مسئولان در ستاد دیه استان همچنین پیگیری های به عمل آمده از سوی مددکاران در ستاد دیه و زندان های سطح استان، زمینه آزادی 79 مددجوی جرایم غیرعمد فراهم شده است و در سال گذشته، 902 نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد که در مجموع بالغ بر 237 میلیارد و 200 میلیون تومان بدهکار بودند، آزاد شدند.
مدیرکل زندان‌های استان تهران اضافه کرد: کمک های ستاد دیه فقط شامل حال زندانیان نیازمندی است که فاقد سابقه کیفری بوده و به دلیل جرایم غیرعمد مانند دیه ناشی از حوادث کار، تصادفات و بدهی در حبس به سر می برند.
محبی ابراز امیدواری کرد، با قدم‌های خیران، زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شوند زیرا حبس این افراد دو اثر منفی به همراه دارد؛ یکی از حیث روحی و روانی برای عده‌ای از افراد جامعه تاثیر منفی دارد و بدتر از آن، خانواده‌های آنان تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

* تقدیر از چهار نیکوکار تهرانی
در این مراسم، از چهار نیکوکار تهرانی که همکاری مستمر با ستاد دیه استان تهران دارند و اقدام آنان به عنوان گسترش فرهنگ نوعدوستی و کمک به آزادی زندانیان بدهکار است، تقدیر شد.
یکی از این خیران، پدر دانشجوی نیکوکار سجاد پوراحسان بود که سه روز قبل از فوت در اثر حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات با مراجعه به این ستاد، بدهی چهار میلیون تومانی یک مستأجر را پرداخت کرد.
نیکوکار دیگر، پدری است که با فوت دختر جوانش ضمن اهدای هزینه جهیزیه وی، 12 نفر را به نیت دوازده امام آزاد کرده بود. این نیکوکار گفت: امید است خداوند، توانایی مالی بیشتر در این مسیر اعطا کند تا در گلریزان سال آینده، این تعداد به 14 نفر افزایش یابد.
نیکوکاران برای اهدای کمک های مالی و آزادی زندانیان نیازمند واجد شرایط جرایم غیرعمد می توانند از طریق تماس با شماره تلفن 88861870 یا مراجعه حضوری به نشانی ستاد دیه یا از طریق مراجعه به سایت نمایندگی ستاد دیه استان تهران به نشانیwww.tehipro.ir با فعالیت های این نمایندگی و نحوه ارسال کمک های مالی و آزادی زندانیان استان تهران آشنا شوند.
اجتمام*3229*1834
کد N2175429

وبگردی