آفتاب

چهارمین جلسه محاکمه منفرد از متهمان پرونده فساد نفتی آغاز شد

چهارمین جلسه محاکمه منفرد از متهمان پرونده فساد نفتی آغاز شد

تهران- ایرنا- چهارمین جلسه محاکمه علیرضا زیباحالت منفرد یکی از متهمان پرونده فساد نفتی بابک زنجانی و همدستانش به ریاست قاضی صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب امروز چهارشنبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا زیباحالت منفرد یکی از متهمان پرونده فساد نفتی است که قبلاً در همین دادگاه حکم اعدام بابک زنجانی به عنوان متهم اصلی آن صادر شد.
زیباحالت منفرد در جایگاه متهمین قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: در کیفرخواستی که توسط نمایند دادستان در 58 صفحه قرائت شد، به اتهامات بابک زنجانی و اعضای همدست او اشاره شده است اما نامی از بنده نیست و همین مساله نشان از بی گناهی من دارد.
این متهم افزود: تنها در 50 صفحه این کیفرخواست با ذکر دلایل ده گانه اعلام شده که در خصوص کلاهبرداری از شرکت ‏H.k و همچنین اخلال در نظام اقتصادی کشور سهیم بوده ام. متاسفانه در ابتدای تشکیل جلسه دادگاه در کشور نبودم و در جلسات محاکمه حضور نداشتم و همین مسأله باعث شد تا بسیاری از اتهامات را به گردن من بیندازند.
این متهم با بیان اینکه حضور نیافتن اینجانب در دادگاه بنا به توصیه آقای بخشایش بود و می گفت گربه اگر بیرون از قفس باشد، قویتر از شیر داخل قفس است.
زیباحالت منفرد تاکید کرد: من را فریب دادند و بسیاری از اتهامات خود را متوجه من کردند. آقای بخشایش با فرافکنی تخلفات خود را به من نسبت داده است.
وی گفت: بخشایش در یک جایی از کیفرخواست مرا کلاهبردار معرفی می‌کند و در جایی دیگر یک آدم کاردان و بسیار نزدیک به بابک زنجانی و این نشان بی گناهی من است.
زیباحالت منفرد اظهار داشت: تنها دلیل اعتماد بابک زنجانی، صداقت، دلسوزی و توانایی بود که در کار داشتم. از اعتماد مسئولان یک کشور برای تامین منافع کشورم استفاده کردم اما امروز به همان دلیل محاکمه می شوم.
ادامه دارد ...
اجتمام*١٩٠٨*1003*1834
کد N2175284

وبگردی