آفتاب

آغاز به‌کار مجتمع حل اختلاف هنر و رسانه تا دو ماه آینده

آغاز به‌کار مجتمع حل اختلاف هنر و رسانه تا دو ماه آینده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایجاد مجتمع حل اختلاف هنر و رسانه کمک می‌کند تا دعاوی حقیقی یا حقوقی که علیه اصحاب هنر و رسانه شکل می‌گیرد، در فضایی با تفاهم بهتر جریان پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس صالحی در حاشیه جلسه امرز هیات دولت درمورد تشکیل شورای حل اختلاف فرهنگ و هنر گفت: اهالی فرهنگ و هنر و رسانه مشکلاتی را داشتند و برخی دعاوی علیه آنها از سوی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مطرح می‌شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در محاکم عادی که این موضوعات مطرح می‌شد، به شکل روشنی رویه‌ها برای محاکم یا رسانه‌ها مشخص نبود.

وی اظهار داشت: با موافقت قوه قضائیه، شورای حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه در حال شکل‌گیری است. مکان و قضات و مجموعه‌هایی که می‌خواهند حضور پیدا کنند و همچنین افرادی که به عنوان کارشناسان فرهنگ و رسانه باید در این مجتمع حضور پیدا کنند، معرفی شدند. مراحل کار تقریباً رو به پایان است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: این مسیر کمک می‌کند تا دعاوی حقیقی یا حقوقی که علیه اصحاب هنر و رسانه شکل می‌گیرد، در فضایی با تفاهم بهتر جریان پیدا کند. امیدواریم حداکثر تا دو ماه آینده شاهد آغاز به کار مجتمع حل اختلاف هنر و رسانه باشیم.

کد N2175271

وبگردی