آفتاب

توسعه بازار فیلترهای نانویی در صنایع کشور

توسعه بازار فیلترهای نانویی در صنایع کشور

تهران- ایرنا- فروش فیلترهای نانویی شرکت دانش‌بنیان نانوفناوران خاور به فولاد مبارکه، دامنه نفوذ فیلترهای نانویی ساخت داخل را در صنایع کشور گسترش داده است.

به گزارش روزچهارشنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، با استفاده از این فناوری داخلی، انتشار ریزگردها از خروجی کارخانه‌ها کاهش می‌یابد.
شرکت دانش‌بنیان نانوفناوران خاور در اسفندماه 97 موفق به فروش 3 هزار فیلتر به شرکت فولاد مبارکه شد، این در حالی است که پیش از این ذوب آهن اصفهان نیز از فیلترهای نانوفناوران خاور استفاده کرده است.
سید امیرحسین تقوی مدیرعامل شرکت نانو فناوران خاور با اشاره به این که فروش این فیلترها با فولاد مبارکه ازطریق مناقصه‌ای در سال 97انجام شده است، نسبت به توسعه بازار فیلترهای نانویی در صنایع مختلف اظهار امیدواری کرد.
وی بیان کرد: دامنه استفاده از این فیلترها بسیار وسیع بوده به‌طوری که صنایعی نظیر سیمان و فولاد از جمله مصرف‌کنندگان مهم این نوع فیلترها قلمداد می‌شوند.
وی گفت: به دلیل وجود نانوالیاف در فیلترها، قدرت جذب این فیلترها نسبت به فیلترهای رایج بسیار بالاتر بوده وامکان گیراندازی ذرات زیر 2٫5 میکرون در این فیلترها وجود دارد، بنابراین شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی می‌توانند با استفاده از این فیلترها نسبت به جذب ریزگردها از خروجی کارخانه اقدام کنند و در نهایت میزان رهایش ریزگردهای خطرناک به محیط زیست به حداقل برسد.
امیر حسین تقوی ضمن اشاره به این نکته که نانوالیاف مورداستفاده در فیلترها در داخل شرکت نانوفناوران خاور تولید می‌شود، افزود: دستگاه تولید نانوالیاف در خود شرکت نانو فناوران خاور طراحی و ساخته شده است. بنابراین تمام طول زنجیره تولید یعنی از تولید مواد اولیه نانویی تا محصول نهایی در داخل شرکت نانوفناوران خاور تولید شده و کمترین وابستگی به خارج از شرکت وجود دارد.
وی افزود: در بانک اطلاعاتی موجود در شرکت، نام 600 مشتری وجود دارد که تاکنون فیلترهای نانوفناوران خاور را تهیه کرده و مورداستفاده قرار داده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده گستردگی بازار نانوفیلترهای نانوفناوران خاور است.
شرکت دانش‌بنیان نانوفناوران خاور از سال 1390 فعالیت خود را در حوزه فیلترهای صنعتی با فناوری نانو در ایران آغاز کرده و هم‌اکنون در کارخانه‌ای به وسعت حدود 3000 متر در شهرک صنعتی ایوانکی مشغول به فعالیت است. این شرکت دارای پروانه‌ بهره‌برداری تولید فیلتر نانویی وغیرنانویی و خدمات پوشش نانوالیاف از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
علمی ** 9340**1485
کد N2175237

وبگردی