آفتاب
زاکانی در نشست خبری گام دوم انقلاب:

نیاز به یک نظام قانونگذاری دقیق داریم/ ضعف در حوزه نظریات اقتصادی

نیاز به یک نظام قانونگذاری دقیق داریم/ ضعف در حوزه نظریات اقتصادی

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان گفت:ما نیاز به یک نظام قانون گذاری دقیق و درست داریم، نبود این موضوع باعث می‌شود که حقوقدانان بی قانون با تکیه بر همین خلأ، سرمایه جامعه را به یغما ببریند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی در نشست خبری «گام دوم انقلاب و وظیفه رسانه‌های انقلاب» که ظهر امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: وقتی از گام دوم سخن می‌گوئیم، بنایمان تشکیل یک جامعه الگوست. این خود مقدمه‌ای دارد که تشکیل حکومت اسلامی است. باید به راهی که رفته‌ایم دقت کنیم. گام دوم سه جز را به مخاطب منتقل می‌کند.

وی افزود: وقتی ما ناظر بر روایت گذشته بخواهیم حرکت کنیم، دشمنان راه طی شده را طوری نشان می‌دهند که سیاه نمایی است، لذا باید روایت دقیق و درستی از گذشته داشته باشیم. امروز ما باید دارایی خود را در حوزه مادی، معنوی و نیروی انسانی در نظر داشته باشیم تا بتوانیم به سمت جامعه الگو حرکت کنیم.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ترامپ در زمانی که به کاخ سفید رفت، گفت فهمیده‌ام که بزرگترین دشمن آمریکا، ایران است. این خود نشان دهنده درست بودن راه ماست.

وی تاکید کرد: در حوزه اندیشه، با وقوع انقلاب یک انفجار نور اتفاق افتاد و حوزه و دانشگاه ما قله‌هایی را فتح کرده‌اند که شاید پیش از آن به آنها توجهی نمی‌شد. البته امروز باید حوزه و دانشگاه ما ناظر به نیاز حرکت خود را سامان دهند که این مهم هنوز محقق نشده است. اگر امروز نظریه‌ای هم تولید شده، به تثبیت نرسیده است. امروز ما در این حوزه ضعف داریم که باید بیشتر در این حوزه عمل کرد.

وی افزود: ما امروز در مقوله سیاسی و دفاعی تغییرات اساسی داشته‌ایم که ثمره آن را می‌بینید ولی در بخش‌های دیگر همچون اقتصاد، اجتماع و… هنوز نتوانسته‌ایم حرکت درست و توانمندی داشته باشیم. امروز ما نیاز به یک نظام قانون گذاری دقیق و درست داریم. نبود این موضوع باعث می‌شود که حقوق‌دانان بی قانون با تکیه بر همین خلأ سرمایه جامعه را به یغما ببرند.

ادامه دارد…

کد N2175220

وبگردی