آفتاب

تارانتینو: می‌خواهم «روزی و روزگاری در هالیوود» را به اسکار برسانم

تارانتینو: می‌خواهم «روزی و روزگاری در هالیوود» را به اسکار برسانم

کوئنتین تارانتینو در مصاحبه‌ای بعد از اکران فیلم جدیدش، توضیحات جالبی درباره فیلمنامه آن داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بالاخره بعد از مدت‌ها فیلم جدید و مورد انتظار «روز و روزگاری در هالیوود» برای اولین بار در جشنواره کن به نمایش در آمد.

تارانتینو، کارگردان و نویسنده این فیلم سینمایی در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرد که فیلمنامه «روز و روزگاری در هالیوود» در ابتدا به صورت رمان بوده است و پنج سال برای نوشتن این رمان وقت گذاشته است.

کوئنتین تارانتینو گفت: «خواستم داستان به گونه‌ای شکل بگیرد که خودش می‌خواهد؛ تا مدت‌ها نمی خواستم ساخت فیلمی از آن را قبول کنم، اما در نهایت این کار را انجام دادم. به نظرم شاید الان این فیلمنامه، شخصی‌ترین فیلمنامه زندگی من است.»

او در ادامه فیلم خود را با فیلم برنده اسکار «رُما» مقایسه کرد و گفت: «آلفونسو کوارون سال گذشته «رُما»، مکزیک و سال ۱۹۷۰ را نشان داد؛ حالا من لس آنجلس و سال ۱۹۶۹ را. سالی که وقتی شش سالم بود، دنیای من را شکل داد.»

تارانتینو نشان داد که «روزی روزگاری در هالیوود» در اصل به عنوان یک رمان در نظر گرفته شده است. این فیلمساز داستان فیلم را در قالب رمان پس از تحقق یک فیلم سینمایی در آورده است.»

او ادامه داد:« برای مدت طولانی، نمی‌خواستم بپذیرم که تبدیل به آنچه که من می‌خواهم بشود اما در نهایت خودم این کار را انجام دادم.»

تارانتینو سپس گفت: «می خواهم فیلم «روزی و روزگاری در هالیوود» را به اسکار برسانم.»

گفتنی است؛ زمانی که نوشتن فیلمنامه به پایان رسید، تنها یک کپی از آن داشتم و تنها بازیگران اصلی این فیلم یعنی لئوناردو دی کاپریو و برد پیت می‌توانستند آن را از ابتدا تا انتها بخوانند. هر کس دیگری در این پروژه از جمله مارگو رابی فقط بخش‌هایی از فیلمنامه که مربوط به آن‌ها می شد، خوانده بود. حتی دی‌کاپریو و برد پیت نیز برای خواندن فیلمنامه باید به منزل شخصی تارانتینو می‌رفتند! چون تنها یک کپی وجود دارد، تارانتینو گفت که صفحات رنگ آمیزی شده و به همین ترتیب باقی مانده است.

تارانتینو یادآور شد: «من پوشش کثیف این صفحه را دوست دارم.»

منبع: ایندیوایر

۲۵۸۲۴۵

کد N2175212

وبگردی