آفتاب

ملی پوش تنیس روی میز:هزینه مسابقات آزاد را خودمان می پردازیم

ملی پوش تنیس روی میز:هزینه مسابقات آزاد را خودمان می پردازیم

تهران- ایرنا- «امین احمدیان» نفر اول تنیس روی میز جوانان ایران گفت: فدراسیون از ورزشکاران برای حضور در مسابقات آزاد هیچگونه حمایتی ندارد و می توان مدعی شد تمامی هزینه های شرکت در این مسابقات را خودمان پرداخت می کنیم.

احمدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ورزشکاران برای حفظ و ارتقای رتبه جهانی چاره ای به جز شرکت در رقابت های آزاد جهانی ندارند، افزود: پیش از این و در دوره های گذشته از ورزشکاران برای شرکت در مسابقات آزاد جهانی حمایت می شد اما این روزها حمایت به صفر رسیده است.
وی اظهار داشت: اگر قرار باشد در جایی خودشان حضور داشته باشند هزینه سفر های ورزشکاران را نیز می پردازند. اگر نشستی در حاشیه مسابقات آزاد جهانی برگزار شود و یا مسئولان فدراسیون تشخیص دهند حضورشان در کشور میزبان لازم و ضروری است در کنار هزینه خودشان هزینه ورزشکاران را نیز می پردازند.
احمدیان اضافه کرد: این در حالی است که مسابقات آزاد که در تقویم فدراسیون جهانی به ثبت رسیده دارای امتیاز بوده و ورزشکاران به دلیل حفظ جایگاه و رتبه جهانی به شرکت در آن نیاز فراوان دارند.
وی که به تازگی و پس از شرکت در سه مسابقه آزاد جهانی صربستان، اسلوونی و کرواسی به ایران بازگشته درباره کیفیت فنی این رقابت ها و امتیازاتی که کسب کرده، گفت: سطح فنی و کیفی مسابقات آزاد جهانی کرواسی به دلیل استقبال بیشتر مسابقه دهندگان از 2 رویداد دیگر بالاتر بود.
احمدیان ادامه داد: برای قرار گرفتن در جمع 16 نفر برتر مسابقات کرواسی بازی را به نماینده فرانسه واگذار و از گردونه رقابت ها حذف شدم همچنین درر قابت های بزرگسالان نیز مغلوب نماینده ژاپن شدم و از چرخه بازی ها کنار رفتم.
عضو تیم جوانان ایران اعزامی به بازی های المپیک 2018 آرژانتین به کسب عنوان سومی در رقابت های 2 نفره مسابقات آزاد اسلوونی اشاره کرد و گفت: در این مسابقات تیم 2 نفره من و «میعاد لطفی» با غلبه بر تیم ژاپن و هنگ کنگ عنوان سومی را کسب کردیم و تیم های برزیل و چین تایپه اول و دوم شدند.
وی درباره امتیازات کسب شده از شرکت در سه رقابت جهانی گفت : 200 امتیاز از شرکت در مسابقات رده بزرگسالان و 750 امتیاز از مسابقات زیر 21 سال کسب کردم.
احمدیان که هم اکنون در تیم «بادن» در لیگ اتریش بازی می کند گفت: 2 فصل قبل در بوندس لیگای آلمان بازی می کردم و سال گذشته راهی تیم بادن در اتریش شدم و در10 بازی در ترکیب این تیم قرار داشتم که 7 بازی را با پیروزی پشت سرگذاشتم.
ورزشی**9144**1067**
کد N2175149

وبگردی