آفتاب

ملی پوش کاراته: تبعیض در تیم ملی جایی ندارد

ملی پوش کاراته: تبعیض در تیم ملی جایی ندارد

تهران- ایرنا- ملی پوش کاراته ایران پس از کسب مدال طلای مسابقات سری آ استانبول، گفت: یکی از مهمترین دلایل موفقیت تیم ملی کاراته این است که کادر فنی بین بازیکنان تبعیض نمی گذارد و مثل برادر برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنیم.

«مهدی قراری زاده» کاراته کا 21 ساله ایران که با شکست حریفان مطرح به مدال طلای کاراته وان ترکیه رسید، در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: هشت مبارزه انجام دادم که قهرمان جهان از کرواسی و نائب قهرمان از بلاروس قبل از فینال، مهمترین رقبایم بودند.
وی افزود: در فینال نیز «آکتاش» نفر اول رنکینگ جهان و کاپیتان تیم ملی ترکیه را مغلوب کردم که این پیروزی و رسیدن به مدال طلا برایم ارزش زیادی داشت.
قراری زاده با بیان اینکه هنوز راه زیادی تا رسیدن به المپیک 2020 در پیش است، توضیح داد: چنانچه در تمامی رقابت های دارای امتیاز ورودی المپیک حضور یابیم، توان رسیدن به هر سه سهمیه بخش مردان را داریم.
وی در مورد شرایط خود در رنکینگ جهانی وزن منهای 84 کیلوگرم، گفت: با طلایی که در استانبول کسب کردم به رتبه سیزدهم خواهم رسید و شرایط خوبی دارم. المپیک بزرگ ترین آوردگاه ورزش جهان است و همه تلاش می کنند تا حضور پررنگی در توکیو داشته باشند.
دارنده برنز امیدهای جهان، ادامه داد: اردوهای خوبی داریم و نفرات جوان و باتجربه در کنار هم با انگیزه زیادی کار می کنند و مهم نیست چه فردی به سهمیه می رسد و مساله دارای اهمیت، موفقیت کاراته ایران خواهد بود.
وی در خصوص ارتباط باتجربه های تیم ملی کاراته با نفرات جوان، اظهار داشت: ذبیح الله پورشیب، سجاد گنج زاده، بهمن عسگری و امیر مهدی زاده که با تجربه های تیم هستند، همواره از جوانان حمایت می کنند و تجربیات خود را در اختیار ما می گذارند.
قراری زاده که حدود یکسال است به رده بزرگسالان آمده، گفت: پس از اینکه در مسابقات امیدهای جهان به مدال برنز رسیدم از سوی «شهرام هروی» سرمربی تیم ملی به اردوی بزرگسالان دعوت شدم و در این مدت به یک طلا و یک نقره لیگ جهانی رسیده ام.
وی گفت: باید به این مساله اشاره کنم که سرمربی تیم ملی مثل برادر بزرگ تر به ما کمک می کند و بین نفرات تبعیض نمی گذارد. جو بسیار خوبی در اردوها حاکم است و همین مساله موجب موفقیت می شود.
ورزشی**3783**9129**9118**
کد N2175145

وبگردی