آفتاب
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد:

مددجویان کمیته امداد خوش حساب ترین وام گیرندگان بانک ها هستند

مددجویان کمیته امداد خوش حساب ترین وام گیرندگان بانک ها هستند

تهران-ایرنا- معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود از سوی بانک ها معوقات بانکی مددجویان بهره مند از تسهیلات بانکی کمتر از یک درصد است که این رقم در حوزه بانکداری بسیار مطلوب و از دید ما نشانگر کرامت محرومین است.

علیرضا عسگریان روزچهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: آمار موجود در نوع خود یک رکورد در حوزه بانکداری محسوب می شود و به نوعی نشانگر این است که تا چه میزان می شود به آن ها اعتماد کرد.
وی ادامه داد: این مهم در حالی است که وام ارائه شده به مددجویان کمیته امداد بسیار محدود بین رقم 15 الی 25 میلیون تومان است.
عسگریان با بیان اینکه در حال حاضر 600 هزار خیر با حمایت از محرومین با این کمیته همکاری دارند، گفت: هم اکنون 300 هزار نفر از ایتام و فرزندان محسنین در حمایت های کمیته امداد در سراسر کشور قرار دارند.
به گفته وی، از تعداد 300 هزار نفر ایتام و فرزندان محسنین تحت پوشش، 128 هزار تن یتیم و مابقی جز فرزندان محسنین هستند.
فرزندان محسنین به افرادی گفته می شود که یا بد سرپرست هستند یا اینکه سرپرستانی دارند که توانایی حضانت از فرزند خود را ندارند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت: هم اکنون به صورت ماهانه مبلغ 250 هزار تومان به هر یتیم پرداخت می شود که امیدوارم این رقم در سال جاری به 300 هزار تومان برسد. همچنین به محسنین نیز به صورت ماهانه مبلغ 113 هزار تومان پرداخت می شود.
عسگریان با قدردانی از مردم و خیرین به لحاظ همکاری با کمیته امداد و حمایت های مالی و غیرمالی خویش به نیازمندان، گفت: به رغم وجود همه مشکلات در سال گذشته آن هم در اوج تحمل فشارهای اقتصادی مردم و خیرین مبلغ 700 میلیارد تومان به ایتام و محسنین کمک کردند.
وی با بیان اینکه هم اکنون در سراسر کشور یتیم ناتوانی وجود ندارند که تحت پوشش حمایت های این کمیته نباشد، گفت: امیدوارم با حضور مردم و خیرین در سراسر کشور به روزی برسیم که فقر یا فقیری وجود نداشته باشد.
عسگریان افزود: کمیته امداد تاکنون توانسته است با تلاش و همت دست اندرکاران مربوطه 136 هزار شغل پایدار برای مددجویان ایجاد کند که در نهایت منجر به خود کفایی آن ها خواهد شد.
شغل پایدار به شغلی گفته می شود که دوره فعالیت آن به سه الی پنج سال خواهد رسید.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: 600 هزار حامی در سطح کشور در یاری‌رسانی به ایتام و فرزندان محسنین با کمیته امداد همکاری دارند.
اجتمام *1933*9105
کد N2175073

وبگردی