آفتاب
در یک کانال تلویزیونی؛

واقعیت افزوده آینده تغییرات آب و هوایی را نشان می دهد

واقعیت افزوده آینده تغییرات آب و هوایی را نشان می دهد

کانال تلویزیونی آب و هواشناسی در آمریکا با استفاده از واقعیت افزوده عواقب تغییرات آب و هوایی را به بینندگان خود نشان داد.

دریافت 4 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از موارد استفاده واقعیت افزوده، علاوه بر بازی‌های رایانه‌ای، در برنامه‌های مختلف آموزشی و تحقیقاتی است. در همین راستا کانال تلویزیونی آب و هواشناسی (Wearher Channel) در آمریکا از این فناوری استفاده کرده تا تأثیرات احتمالی تغییرات آب و هوایی را نشان دهد.

در این برنامه در بخشی از ویدئو که به تغییرات آب و هوایی می‌پردازد مجری برنامه با کمک واقعیت افزوده به تماشاچیان نشان می‌دهد در شهر چارلستون (ایالت کارولینای جنوبی) چه اتفاقی می‌افتد.

برای چنین نمایشی از نوعی واقعیت افزوده کمک گرفته شده که در بازی‌های رایانه‌ای نیز استفاده می‌شود. این تجربه زنده و سینماتیک حواس بینایی و شنوایی انسان را درگیر می‌کند. به گفته محققان تجربه استفاده از این نوع واسطه‌های صوتی و بصری بسیار واقعی‌تر و تاثیرگذارتر از خواندن کتاب است.

البته این نخستین باری نیست که این شبکه تلویزیونی از واقعیت افزوده در گزارش‌های خود استفاده می‌کند. در اوایل سال جاری با استفاده از این فناوری خطرات نزدیک شدن تندباد فلورانس به نمایش گذاشته شد.

کد N2175018

وبگردی