آفتاب

استاندار : 200 هزار میلیارد ریال در آذربایجان غربی سرمایه گذاری شد

استاندار : 200 هزار میلیارد ریال در آذربایجان غربی سرمایه گذاری شد

ارومیه – ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توجه ویژه کابینه اعتدال به توسعه مناطق مرزی گفت: در دولت تدبیر و امید تا به امروز بیش از 200 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان انجام گرفته است.

محمدمهدی شهریاری سه شنبه شب در شورای اداری آذربایجان غربی که در ماکو و با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: در یک سال گذشته شاهد تحول رو به رشد در بخش اقتصادی و رشد جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی آذربایجان غربی بودیم که حاصل آن اشتغال‌زایی برای 38 هزار نفر بود.
وی اظهار داشت: در سال جاری پروژه هایی به ارزش 23 هزار میلیارد ریال برای کلنگ زنی آماده شده اند که پیش بینی می شود تا پایان سال به همت منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، سرمایه گذاری ها به 50 هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
وی اضافه کرد: میزان صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان نسبت به سال 1396 با 160 درصد افزایش از 460 میلیون دلار به یک میلیارد و 400 میلیون دلار رسیده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 25 هزار میلیارد ریال نیز درخواست سرمایه‌گذاری داخلی در استان داشتیم که از این میزان، پنج هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.
وی بیان کرد: بهره‌برداری از سد کرم آباد پلدشت بااعتباری افزون‌ بر 22 هزار میلیارد ریال به‌ عنوان بزرگ‌ترین پروژه‌های آب‌وخاک در کشور است و افتتاح پروژه های شاخص دیگر در استان نشاندهنده به حرکت درآمدن قطار توسعه در استانی است که سال‌ها از محرومیت رنج برده است.
استاندار آذربایجان غربی گفت: امروز شاهد افتتاح و کلنگ زنی 31 پروژه عظیم به ارزش 55هزار میلیارد ریال توسط رییس جمهوری و اعضای هیات دولت در سطح استان بودیم که امیدواریم مایه توسعه و آبادانی بیش از پیش استان شود.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید عزم جدی برای توسعه همه جانبه خطه آذربایجان غربی دارد، افزود: در کمتر از 6 ماه شاهد سفر دوباره رییس جمهوری به استان هستیم که این نشان از اهتمام ویژه دولت برای توسعه همه جانبه آذربایجان غربی دارد.
وی در خصوص دریاچه ارومیه نیز گفت: امروز دریاچه ارومیه به لطف خداوند و اقدامات دولت در حوزه تثبیت و احیا وضعیت خوبی دارد و مردم آذربایجان‌غربی امروز مصمم‌تر از هر دوره‌ای در مسیر احیای کامل این دریاچه با برنامه‌های دولت هم‌صدا و همراه هستند.
شهریاری افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر به‌فرد آذربایجان غربی، وجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بازارچه‌ها و پایانه های مرزی می توانند در برابر تحریم های ظالمانه ای که علیه کشور شده است نقش ویژه ای ایفا کند.
استاندار آذربایجان غربی گفت: بازرگان به عنوان مهم ترین مرز زمینی و پایانه صادرات و واردات کشور و دروازه اروپاست که متاسفانه پیشانی نظام از کمترین امکانات زیرساختی در زمینه حمل و نقل و جاده های مواصلاتی برخوردار است.
نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستار صدور دستور برای انجام مطالعات تکمیلی و فاز اجرایی خط آهن جلفا - بازرگان شد و گفت: اعتبارات لازم برای مطالعه اجرای خط راه‌آهن جلفا به بازرگان در دستور کار قرار گیرد.
عین الله شریف پورافزود: پای کار بودن وزرا یکی از اصلی ترین رموز موفقیت دولت است و باید در این خصوص قدردان باشیم.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی سرشار از ظرفیت های منابع انسانی مستعد با ضریب هوشی بالاست و علاوه بر آن دارای آب های فراوان، خاک و اقلیم های مساعد و متفاوت می باشد که اقتصاد استان را در محور توسعه کشور قرار داده است .
وی بیان کرد: امروز تنوع قومیتی و همزیستی مسالمت آمیز در آذربایجان غربی حاکم است و این خطه شهید پرور بیش از هر زمان دیگری پذیرای سرمایه گذاری در تمامی حوزه ها است.
آذربایجان غربی امروز میزبان رییس جمهوری و هیات همراه برای افتتاح 27 طرح زیربنایی بود.
8137/518
کد N2174972

وبگردی