آفتاب

ایجاد یک صندوق پژوهشی جدید | سفارش رئیس‌جمهور درباره شرکت‌های دانش‌بنیان چه بود؟

ایجاد یک صندوق پژوهشی جدید | سفارش رئیس‌جمهور درباره شرکت‌های دانش‌بنیان چه بود؟

همشهری آنلاین: رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از تاکید رئیس‌جمهوری بر ایجاد ارزش‌افزوده جدی برای کشور از طریق حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه‌های علم و فناوری خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در سی و نهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: تامین مالی حوزه‌های علم و فناوری از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری یکی از مهمترین مولفه‌های اکوسیستم فناوری و نوآوری محسوب می‌شود.

دبیر کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری افزود: در صندوق نوآوری و شکوفایی، از اواخر سال گذشته ظرفیت‌های جدی برای نقش‌آفرینی صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور ایجاد شد.

وحدت با اشاره به دغدغه رئیس جمهوری در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه‌های علم و فناوری، گفت: پس از ورود بنده به صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از دغدغه‌ها و تاکیدات رئیس جمهوری این بود که مشکلات این قشر پرفعالیت را رفع کنیم تا ضمن ایجاد حس رضایت، ارزش‌افزوده جدی برای کشور حاصل شود.

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این کارگروه، موضوع نظارت و ارزیابی آنلاین صندوق‌های پژوهش و فناوری را مهم توصیف کرد و گفت: این کار باید سرلوحه برنامه کاری همه صندوق‌های پژوهش و فناوری باشد تا اگر نگرانی هم وجود دارد آنها را به طور کامل برطرف کرده و مستمرا نظارت و کنترل وجود داشته باشد.

در سی و نهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری، مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری تلاشگران اقتصاد پایدار و دستورالعمل اجرایی اعطا، لغو مجوز، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری به تصویب رسید.

صندوق‌های غیردولتی پژوهش و فناوری به منظور فراهم کردن زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در امر پژوهش و فناوری تاسیس شده‌اند.

کد N2174855

وبگردی