آفتاب

تقوی: مدیر اسلامی نباید اهل سازش با دشمن باشد

تقوی: مدیر اسلامی نباید اهل سازش با دشمن باشد

تهران - ایرنا -دبیر جامعه روحانیت مبارز کشور با بیان اینکه کسی که با دشمن سازش می کند شایستگی مدیریت اسلامی را ندارد، گفت: مدیر اسلامی باید دشمن شناس باشد و روبه روی دشمن بایستد.

حجت الاسلام 'سیدرضا تقوی' عصر سه شنبه در پنجاه ویکمین نشست جامعه اسلامی مدیران در مجتمع فرهنگی آدینه گفت:مدیر اسلامی نباید بی کفایت باشد و برای گرفتن پست و مسئولیت اسلامی تلاش کند و نباید اینها را به پای اسلام گذاشت.
وی افزود: فردی که بر اریکه مدیریت اسلامی تکیه می زند نباید حریص در مدیریت و مستبد به رای باشد بلکه اهل مشورت بوده و از نظرات استفاده کند و کسی که از آرای مخالف بهره بگیرد احتمال خطای کمتری دارد.
دبیر جامعه روحانیت مبارز کشور خاطرنشان کرد: کسی که با دشمن سازش می کند شایستگی مدیریت اسلامی را ندارد. مدیر اسلامی باید دشمن شناس باشد و روبه روی دشمن بایستد.
تقوی عنوان داشت: سهل انگاری برای مدیر آفت و گاهی سستی از بی انگیزگی است و مشکلات زیادی به وجود می آورد و حقوق را ضایع می کند.
وی اضافه کرد: مدیر اسلامی نباید روحیه اشرافی گری داشته باشد چون اشرافی گری آفت و موجب نابودی است.
رییس سابق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه مدیر اسلامی نباید ویژه خوار و امتیاز خوار باشد، اظهار داشت: امتیاز مدیر اسلامی در این است که کارها پیش برود و نه است که از آن برای خود و خانواده استفاده کند.
تقوی افزود: باید خرج مدیران کم و سودشان زیاد باشد و مدیر اسلامی باید اخلاق را در برخوردهای کاری اش رعایت کند.
وی با اشاره به اینکه مدیر اسلامی باید خوش سابقه باشد، یادآور شد: کسی که روزی با فتنه می خواست سفره نظام را جمع کند نباید روی کار بیاید.

**اروپا و آمریکا و مذاکره، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور نیست
همچنین، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری قراردادهای ریالی ما با دو کشور افغانستان و عراق مازاد تولید کشور بوده است. اکنون در بازار کشورهای عراق و افغانستان، ریال ایران پذیرفته نمی شود.
وی با بیان شعارهای سال و تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد و تولید، خاطرنشان کرد: ایشان چندسال پیش سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند در این مدت چه کرده ایم تا تولید پاسخگوی نیاز داخلی باشد؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: به رغم ستیز دیدگاه بی اعتمادی و مذاکره با غرب، امروز اتحادی میان همه در کشور ایجاد شده است و متوجه شدیم اروپا و آمریکا و مذاکره، کلید وضعیت اقتصادی کشور نیست که این نعمتی است که باید قدردان آن باشیم.
مصری خاطرنشان کرد: هر چه درآمد داریم به حلق نظام اداری کشور سرازیر می کنیم. دانمارک 8 هزار، ژاپن 350 هزار، آمریکا 800 هزار کارمند دارد ولی ایران 5 میلیون نفر حقوق بگیر دارد یعنی به ازای هر 16 ایرانی یک نفر حقوق می گیرد. این افراد را چگونه سیر کنیم و چطور به اقتصاد برسیم؟

**بیشترین مشکلات میان همسایگان را با عراق و افغانستان داریم
در ادامه، مظفر علیخانی معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاروزی ایران گفت: بخش تولید به دلیل وابستگی که به واردات و ارز دارد که بخشی از آن ناشی از نرخ ارز، تشدید تورم و وابستگی به سایر صنایع است، مشکلات دیگری را تجربه می کند.
وی افزود: مشکلات دیگر داخلی، فشارهای مالیاتی مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده است. نه تنها فرار مالیاتی در بسیاری حوزه ها وجود دارد بلکه پایه مالیاتی را افزایش ندادیم.
معاون اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: در حوزه گمرک و مقررات ناظر بر صادرات و واردات و فرآیندها مشکل خاص خودش را دارد.
وی اظهار داشت: در ارتباط با محیط و تنظیم کار مشکلاتی را در بخش کارفرمایی تجربه می کنیم و شرایط نسبت به سال های قبل بدتر هم شده است.
علیخانی اظهار داشت: نگاه اقتصاددانان و فعالان به تحریک بازارهای صادراتی است که به دلیل تحریم ها مشکلاتی را تجربه می کنند. با تحریم نفت خام، کشتیرانی، شبکه بانکی، انتقال ارز در شرایط فعلی، 10 تا 15 درصد هزینه مبادله را افزایش داده است. عملا دسترسی به اسناد تجاری نداریم و کشتی ها در بنادر نمی توانند پهلو بگیرند و امکان ترخیص آنها وجود ندارد.
این مقام اتاق بازرگانی افزود: این مشکلات از سوی مسائل ناشی از رکود کسب و کار و تحریم ها بر اقتصاد ما تحمیل می شود. سیاست های ما از 21 اردیبهشت 97 عکس جریان آب حرکت می کند اگر براین باوریم فشارهای اقتصادی بر ما تحمیل می شود در داخل روزنه تنفسی را باید باز کنیم.
وی ادامه داد: 54 درصد صادرات ما به کشورهای همسایه فرستاده می شود در شرایطی که عمدتا برای برگشت ارز از آن کشورها به داخل مشکل داریم. بنا به آمار رسمی بانک مرکزی 16.5 میلیارد دلار صادرات به عراق و افغانستان داریم و بیشترین محدودیت را در این دو کشور داریم در این کشورها نه امکان بازگشت ارز وجود دارد و کالایی دارند که برگردانده شود.
علیخانی عنوان داشت: عامل دیگر این است که به دلیل ریسک سیاسی و حقوقی، بخش خصوصی ایران نیز دوست ندارد مبادلات داشته باشد. اتاق بازرگانی به عنوان صدای بخش خصوصی کشور به عنوان مشاور سه قوه این موضوعات را آنها منتقل کرده است و همگرایی در این شرایط خاص شکل نگرفته است.
وی یادآور شد: بجای اینکه با قید و بند دست و پای تولیدکننده را ببندیم باید با مشوق هایی در نظر بگیریم.
شبک**سیام**3202**1751**1392
کد N2174853

وبگردی