آفتاب
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

رسیدگی به امور شهدای منا یکی از اولویت های سازمان حج است

رسیدگی به امور شهدای منا یکی از اولویت های سازمان حج است

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با خانواده شهدای منا رسیدگی به امور شهدای منا و مسجدالحرام را یکی از اولویت های سازمان حج و زیارت مطرح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب روز سه شنبه در این دیدار حادثه منا در روز عید قربان سال 94 را یکی از تلخ ترین حوادث سالهای اخیر ذکر کرد و افزد: همه ما در مجموعه حج و زیارت لباس خدمت به تن کرده ایم و بر خود وظیفه می دانیم که دغدغه های خانواده های معظم شهدای منا و مسجدالحرام را در چارچوب توان و اختیارات خود پیگیری نماییم.
علی رضا رشیدیان در خصوص خواسته های خانواده های شهدای منا شامل احداث یادمان شهدای منا، پیگیری از شوراهای شهرها در خصوص نامگذاری خیابانی در شهرهای مختلف کشور بنام این شهدا، بررسی ابهامات در خصوص بیمه شهدا، برگزاری مراسم های بزرگداشت سالگرد شهدا، مسائل خانواده های شهدای منا با بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین برگزاری جلسات مستمر با خانواده ها، دستورات لازم را به مسئولان مربوطه صادر کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت در این جلسه مشاور خود، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شهسواری را به عنوان مسئول پیگیری امور مربوط به خانواده های معظم شهدای منا و مسجدالحرام معرفی کرد .
در حادثه غمبار منا در حج سال 1394، 464 زائر ایرانی در روز عید قربان به شهادت رسیدند.
جمعی از خانواده های معظم شهدای مظلوم فاجعه منا، امروز سه شنبه با حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت دیدار و گفت وگو کردند.
اجتمام*1933*1095*1193
کد N2174835

وبگردی