آفتاب

3 طرح با حضور وزیر ورزش در خوی افتتاح شد

3 طرح با حضور وزیر ورزش در خوی افتتاح شد

ارومیه- ایرنا- سه طرح با حضور «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان امروز /سه شنبه/ در شهرستان خوی افتتاح شد و دیوارکشی 2 مجموعه فرهنگی ورزشی این شهرستان نیز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس اداره ورزش و جوانان خوی روز سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از این طرح ها به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح ها شامل «زورخانه پوریای ولی»، «سالن ورزشی چند منظوره شهر فیرورق» و «سالن تیراندازی با اسلحه جنگی» است.
وی اضافه کرد: احداث «زورخانه پوریای ولی» در سال 1391 و در زمینی به وسعت 420 مترمربع در مجموعه ورزشی شهید چمران خوی آغاز و برای ساخت آن 9 میلیارد ریال هزینه شد.
امیرحسین طباطبایی افزود: سالن ورزشی چند منظوره شهر فیرورق نیز با یکهزار و 755 مترمربع مساحت در 1386 شروع و برای احداث آن 21 میلیارد ریال هزینه شد.
وی اضافه کرد: این سالن برای ورزش هایی چون والیبال، کشتی، کونگ فو و کاراته مورد استفاده قرار می گیرد.
وی بیان کرد: سالن تیراندازی با اسلحه جنگی که عملیات اجرایی آن سال 1392 شروع شد، در زمینی به وسعت یکهزار و 100 مترمربع و با 17 میلیارد ریال هزینه در سفر وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری رسید.
طباطبایی اظهار داشت: دیوارکشی محوطه 14 هکتاری مجموعه فرهنگی ورزشی استادیوم 7 تیر خوی با 6 میلیارد و 770 میلیارد ریال هزینه و همچنین دیوارکشی و محوطه سازی مجموعه ورزشی شمس فیرورق با چهار میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه نیز در این سفر مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش ایرنا خوی با 385 هزار نفر جمعیت دارای 27 مجموعه ورزشی شهری، نهادهای مختلف و روستایی بوده و سرانه ورزشی این شهرستان 64 سانتی متر است.
با توجه به اینکه وجود مقبره پوریای ولی را به شهرستان خوی نسبت می دهند، ورزش باستانی و زورخانه ای در این منطقه مورد توجه اقشار مختلف مردمی است.
9918/3072
کد N2174749

وبگردی