آفتاب

مردم استونی آنلاین رای می دهند

مردم استونی آنلاین رای می دهند

مردم استونی می توانند به طور آنلاین در انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا شرکت کنند. برای این منظور کاربران باید اپلیکیشن مخصوصی را دانلود کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در سال ۲۰۰۷ میلادی حملات سایبری روسیه به شبکه‌های دولتی در استونیا، مشکلات بزرگی را به وجود آورد.

اما امروز این کشور چنان از دفاع سایبری خود اطمینان دارد که تنها کشور در جهان است که اجازه رأی گیری اینترنتی برای کل رأی دهندگان را در هر انتخابات فراهم می‌کند. اکنون نیز این امکان را در انتخابات پارلمان اروپا برای رأی دهندگان فراهم کرده است.

امکان رأی دهی اینترنتی یا i-voting از ۲۰۰۵ میلادی در این کشور فراهم شده است. جالب آنکه تعداد رأی دهندگانی که از اینترنت برای این فرایند استفاده می‌کنند، در هر انتخابات افزایش یافت. به طوری که در انتخابات ملی این کشور در ماه مارس حدود ۴۴ درصد رأی دهندگان از طریق اینترنتی رأی دادند.

برای رأی دهی اینترنتی، کاربران باید یک اپلیکیشن مخصوص دانلود و سپس خود را احراز هویت کنند. در مرحله بعد فهرست کاندیداهای انتخاباتی داخل یک اتاقک رأی دهی مجازی نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کند.

انتخابات پارلمان اروپا از ۲۳ تا ۲۶ می در سراسر ۲۸ کشور عضو برگزار می‌شود. در این انتخابات ۷۵۱ نماینده برگزیده می‌شوند که ۶ نفر آنها به استونی تعلق دارند.

سیستم رأی دهی آنلاین استونی از ۱۰ تا ۴ روز قبل از برگزاری انتخابات فعالیت می‌کند. افراد می‌توانند گزینه‌های مختلفی را انتخاب کنند و در نهایت آخرین رأی آنان محاسبه می‌شود. هدف از این کار اجتناب از اجبار رأی دهندگان است.

کد N2174554

وبگردی