آفتاب

ترویج زبان چینی در ازبکستان با اهدای کتاب به مراکز آموزشی

ترویج زبان چینی در ازبکستان با اهدای کتاب به مراکز آموزشی

تهران- ایرنا- سفارت چین در ازبکستان به منظور ترویج زبان چینی، بیش از هشت هزار جلد کتاب به مراکز آموزشی ازبکی اهدا کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری شینهوا، این کتاب ها که عمدتا در مورد آموزش زبان چینی و همچنین تاریخ و فرهنگ این کشور است، در جریان مراسمی به ازبکستان هدیه داده شد.
«جیانگ یان» سفیر چین در ازبکستان گفت که این کتاب ها به جوانان ازبک که زبان چینی را فرا می گیرند، کمک می کند تا اطلاعات خود در مورد چین را افزایش دهند، ضمن اینکه زمینه های درک متقابل بین مردم دو کشور نیز فراهم می شود.
وی یادآور شد که سفارت چین در ازبکستان نیز به ارتقاء سطح آموزشی جوانان ازبکی و بالا بردن دامنه دیدشان کمک می کند.
چین با اختصاص میلیاردها دلار برای آموزش زبان خود در آسیای مرکزی، زمینه های گسترش زبان چینی در این منطقه را ایجاد کرده است.
تعداد علاقه‌مندان برای آموزش زبان چینی در کشورهای آسیای مرکزی به طور قابل توجهی افزایش یافته و دلیل این اشتیاق توسعه روابط بین کشورهای منطقه با پکن به ویژه در بخش صنعت و اقتصاد است.
کشورهای آسیای مرکزی به این مساله پی برده اند که چین قدرت سیاسی و صنعتی منطقه است از اینرو درصدد همکاری با این کشور هستند.
اختصاص میلیاردها دلار در سال از سوی چین برای آموزش زبان چینی، تاثیر زیادی در فراگیری آن دارد، نظر به اینکه این مبلغ برای آموزش دانشجویان و کارآفرینان فعال در کشورهای آسیای مرکزی هزینه می شود.
در همین حال، باید گفت که چین علاقمند به آموزش متخصصان واقعی نیست، بلکه در پی آن است تا زبان و فرهنگ چینی را در آسیای مرکزی گسترش دهد.
فراهنگ**9109**3009
کد N2174498

وبگردی