آفتاب

راههای گریز از ابتلا به سرطان

راههای گریز از ابتلا به سرطان

فوق تخصص بیماری‌ های گوارش و کبد اعلام کرد، چاقی یکی از عواملی است که شانس ابتلا به انواع سرطان‌ها را بیشتر می‌کند و در نتیجه، جوامع ماشینی امروز بیشتر از سایر جوامع درگیر سرطان شده‌‌اند.

به گزارش آفتاب، انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران، دکتر حسن طاهری در آستانه برگزاری کمیته کشوری هفته سلامت گوارش اظهار داشت: عدم تحرک، استرس و سبک غذایی ناسالم، از دیگر عوامل ابتلا به سرطان به شمار می‌رود. بنابراین با فعالیت فیزیکی و استفاده از مواد غذایی سالم می توان ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه مصرف میوه و سبزیجات در پیشگیری از ابتلا به سرطان‌ های گوارش بسیار موثر است، گفت: چاقی، عدم تحرک، استرس و مصرف مواد غذایی ناسالم از عوامل دخیل در بروز سرطان است.

طاهری با اشاره به اینکه سرطان به طور کلی علاج خاصی ندارد، گفت: البته اگر سرطان در مرحله ابتدایی شناسایی شود، درمان آن مشکل و پیچیده نخواهد بود و می‌توان راحت تر با این بیماری مقابله کرد.

وی در ارتباط با مصرف مواد غذایی سالم گفت: نمک، قند و چربی در مواد غذایی در صورتی که زیاد استفاده شود، شانس سرطان و ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را مضاعف می‌کند. این در حالی است که مصرف مواد غذایی حاوی فیبر همچون سبزیجات و میوه‌ها در پیشگیری از سرطان موثر است.

منبع، ایرنا


کد N2174496

وبگردی