آفتاب

قرارداد حقوقی با یک کلیک

قرارداد حقوقی با یک کلیک

تهران-ایرنا- گران‌قیمت بودن خدمات حقوقی در کل دنیا و به‌تبع آن ایران، گاهی اوقات موجب خساراتی به بدنه کسب‌وکارها می‌شود که جبران آن کار ساده‌ای نیست. یک تیم جوان از وکلای ایرانی با ارائه خدمات حقوقی آنلاین، هزینه این خدمات را پایین آورده‌اند و به همین دلیل رتبه دوم جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها که معاونت اجتماعی قوه قضاییه مدتی قبل برگزار شد را کسب کردند.

محمدحسین امیری همراه دو هم بنیان‌گذار دیگر (مهسا جنتی زاده و فرشاد حسن‌زاده) حدود دو سال قبل تصمیم گرفتند کسب‌وکار مشاوره حقوقی را از حالت سنتی خودش خارج کنند و مانند دیگر کسب‌وکارهای فعال در فضای مجازی، به آن سمت بروند.
این مسیر گرچه کمی سخت به نظر می‌رسید اما به‌هرحال شدنی بود. آن‌ها اواخر سال 96 استارت کارشان را زدند و اکنون با بیش از 400 کاربر، شاهد موفقیت کسب‌وکارشان هستند.
وینداد؛ سامانه ارائه خدمات حقوقی آنلاین به شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف است که توانست جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها که معاونت اجتماعی قوه قضاییه آن را برگزار کرد، رتبه دوم را به دست آورد.
امیری یکی از بنیان‌گذاران این مجموعه روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا، از خدماتی که مجموعه‌شان ارائه می‌دهد صحبت کرد و گفت: گروه ما چند فعالیت حقوقی به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها سرویس بانک قراردادهاست.
این مجموعه از 40 قرارداد کاربردی برای کسب‌وکارها تشکیل شده و انواع قراردادها در زمینه‌های استخدام نیروی انسانی گرفته تا سرمایه‌گذاری و مشارکت را پوشش می‌دهد.
وی افزود: قراردادهای این بانک توسط تیم حقوقی متبحری تنظیم و امکان دریافت آن به‌صورت آنلاین مهیا شده است و همین مسئله در وقت و البته هزینه مشتریان ما صرفه‌جویی می‌کند.
امیری در خصوص سرویس تنظیم اختصاصی قرارداد بنا بر شرایط شرکت موردنظر نیز گفت: وکلای فعال در مجموعه ما، می‌توانند به‌صورت آنلاین و بنا بر نیازهای شرکت متقاضی، صفر تا صد یک قرارداد را تنظیم کنند و به او ارائه بدهند.
سرویس دیگری که در این حوزه داریم، بررسی و بازنویسی قرارداد است. گاهی اوقات کسب‌وکارها احساس می‌کنند باید در قرارداد کاری‌شان تغییراتی ایجاد یا بندهایی به آن اضافه شود. در این صورت می‌توانند به شکل آنلاین قرارداد را برای تیم حقوقی ارسال کنند.
وکلای وینداد آن را بررسی می‌کنند و با گذاشتن کامنت و گوشزد کردن ریسک‌های حقوقی به آن‌ها اطلاع می‌دهیم باید چطور عمل کنند. در برخی موارد هم نیاز است، قرارداد را به شکل کاملاً اصلاح کنیم که این کار نیز توسط وکلا انجام می‌شود.
امیری دلایل این‌که چرا کسب‌وکارشان را به این سمت برده‌اند، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و ازآنجاکه ارائه خدمات حقوقی در ایران نیز مانند تمام دنیا گران‌قیمت است، شرکت‌ها و کسب‌وکارها همان ابتدا خدمات حقوقی را حذف می‌کنند. در نتیجه بدون توجه به مسائل حقوقی ممکن است قراردادی را امضا یا کارمندی را استخدام کنند که مشکلات حقوقی عمده‌ای را برای آن‌ها رقم می‌زند.
به همین دلیل بنیان‌گذاران خدمات حقوقی آنلاین سعی کردند از طرق مختلف دسترسی به خدمات حقوقی را تسهیل کنند. امیری در این خصوص گفت: اول این‌که به علت آنلاین بودن ارائه خدمات، هزینه‌های ما بسیار پایین است و خدماتمان هم با قیمت بهتری ارائه می‌شود. از طرف دیگر با استفاده از پلتفرم قراردادهای حقوقی در بستر تکنولوژی ایجاد می‌شوند که همین، مزیت‌هایی را ایجاد می‌کند.
به این واسطه دلایلی که گفتم، در این مدت که مشغول کار هستیم شرکت‌هایی که به دلیل هزینه‌های بالا، خدمات حقوقی را از کسب‌وکارشان جدا گذاشته بودند، برمی‌گردند و از این مجال استفاده می‌کنند.
او در پایان به‌مرور نکاتی پرداخت که موجب شد تیم داوری قوه قضاییه، آن‌ها را انتخاب کنند: طی صحبت‌هایی که با داورها داشتیم آن‌ها در انتخاب ما چند نکته را مدنظر قرار دادند؛ یکی نوآوری در شکل ارائه خدمات، دیگری تیم حقوقی تکمیلی که تقریباً در تمامی رشته‌ها تخصص دارند و سومی نحوه ارائه پروژه بود که به‌خوبی توانستیم از عهده آن بربیاییم.
علمی**9207** 1055
کد N2174300

وبگردی