آفتاب

نقش سمن‌ها در مناطق حاشیه‌نشین گسترده‌تر می‌شود

نقش سمن‌ها در مناطق حاشیه‌نشین گسترده‌تر می‌شود

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: سازمان‌های مردم نهاد در مناطق حاشیه‌نشین فعال هستنند و به ارائه خدماتی اعم از مشاوره، توانمندسازی، خدمات بهداشتی و آموزشی و تامین جهیزیه و کمک به ازدواج  می‌پردازند و قرار است نقش آنها در مناطق حاشیه‌نشین گسترده‌تر و پررنگ تر شود.

کمال اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر سازمان‌های مردم نهاد در مناطق حاشیه‌نشین فعال هستنند و به ارائه خدماتی اعم از مشاوره، توانمندسازی، خدمات بهداشتی، آموزشی، تامین جهیزیه و کمک به ازدواج می‌پردازند، گفت: با مصوبات جلسات شورای اجتماعی کشور که مختص به حوزه حاشیه‌نشینی بود بنا است که سازمان‌های مردم نهاد نقش پررنگ‌تر و گسترده‌تری در مناطق حاشیه‌نشین داشته باشند.

وی در ادامه گفت: دفاتر تسهیل‌گری در این مناطق توسط سازمان امور اجتماعی کشور فعال شده‌اند. این دفاتر توسط سازمان‌های مردم نهاد ایجاد شده و همچنین محلی برای حضور سازمان‌های مردم نهاد تخصصی برای ارائه خدمات تخصصی به مددجویان و توانخواهان است.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشوراضافه کرد: در این مصوبات قرار نیست سازمان‌های مردم نهاد خدمات جدیدی ارائه دهند بلکه قرار است نقش پررنگ‌تر و گسترده‌تری در این زمینه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفته بود که جمعیتی حدود ۱۱ میلیون در محلات حاشیه نشین کشور، حدود ۸ میلیون نفر در بافت فرسوده و بافت تاریخی کشور ساکن هستند که جمعیت بزرگی را شامل می شود؛ یعنی ۱۹ میلیون از جمعیت ۶۰ میلیونی شهرنشینان کشور در این مناطق ساکن هستند که مشکلات خود را دارند و به فقر شهری، مشکلات کالبدی مسکن، پسماند، عقب‌ماندگی از نظام آموزشی و پایین بودن بهداشت مبتلا هستند و نیاز است که در این محلات با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها اقدامات و مداخلات شکل بگیرد.

انتهای پیام

کد N2174195

وبگردی