آفتاب
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اعلام کرد

راه اندازی خیریه‌ای برای جلوگیری و تشدید فقر در کشور

راه اندازی خیریه‌ای برای جلوگیری و تشدید فقر در کشور

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تلاش می‌کنیم امسال خیریه بزرگی را در ارتباط با جلوگیری و تشدید فقر در کشور راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عسگریان در همایش تجلیل از خیرین و حامیان مددجویان کمیته امداد که شب گذشته در جشن رمضان برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰۰ هزار حامی در کشور ۳۰۰ هزار یتیم را تحت پوشش خود قرار داده‌اند و از قشرهای مختلف مردم در حمایت از مددجویان و ایتام وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه پرداخت به ایتام توسط خیرین مبلغ ۲۵۰ هزار تومان در ماه است گفت: امیدواریم امسال این رقم را به ۳۰۰ هزار تومان برسانیم. علاوه بر اینکه سرانه پرداختی در طرح محسنین نیز مبلغ ۱۱۳ هزار تومان است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان توسط خیرین جمع آوری شده است، گفت سال گذشته و در اوج فشارهای اقتصادی کمک‌های قابل توجهی به ایتام و همچنین طرح محسنین انجام گرفت.

عسکریان افزود: تلاش می‌کنیم امسال خیریه بزرگی را در ارتباط با جلوگیری و تشدید فقر در کشور راه‌اندازی کنیم.

به گفته وی در ارتباط با اشتغال‌های فراهم شده در کمیته امداد تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است که بر اساس اعلام وزیر رفاه ۴۶۰ هزار شغل در سال ۹۷ راه‌اندازی شده است که از این تعداد ۱۳۶ هزار شغل توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

کد N2174114

وبگردی