آفتاب

اتصال ریلی چابهار به مشهد از برنامه های وزارت راه و شهرسازی است

اتصال ریلی چابهار به مشهد از برنامه های وزارت راه و شهرسازی است

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: اتصال چابهار به مشهد مقدس به صورت ریلی و بزرگراهی یکی از مهمترین برنامه های وزارت راه و شهرسازی است و با این اقدام ضمن رفع مشکلات تردد در این مسیر، مردم شرق کشور از مزیت آن منتفع می شوند.

به گزارش ایرنا خیرالله خادمی عصر دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی اتصال فردوس به شبکه ریلی کشور که همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی انجام شد افزود: 640 کیلومتر از کریدور شمال به جنوب کشور در دست احداث است و با تکمیل این مسیر ترانزیتی ارتباط ما به آسیای میانه و افغانستان تسهیل خواهد شد و فواید اقتصادی زیادی برای کشور به دنبال خواهد داشت.
وی یکی از برنامه های مهم دولت را توسعه همه جانبه شرق کشور ذکر کرد و گفت: هدف از این برنامه اساسی افزایش سطح رفاه عمومی در شرق است و باید شرایطی ایجاد کنیم که تثبیت جمعیت را به دنبال داشته باشد و مردم منطقه در زمینه ترانزیت استفاده کافی را داشته باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: گام نخست در توسعه شرق کشور برنامه ریزی برای ارتقای زیرساخت ها است تا زمینه توسعه همه جانبه شرق کشور فراهم شود.
وی با بیان اینکه روند پیشرفت فیزیکی جاده های خراسان جنوبی در چند سال گذشته قابل توجه بوده است افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری تمام مسیر فردوس - دیهوک را دوبانده سازی کنیم و بعد از آن بزرگراه های دیهوک - کرمان و دیهوک - یزد را به نتیجه برسانیم.
خادمی با تاکید بر اینکه باید محورهای مواصلاتی شهرستان فردوس به مرکز استان تقویت شود گفت: برای اجرای برخی طرح ها ردیف ملی پیش بینی خواهد شد تا اجرای طرح ها سرعت گیرد.
وی ادامه داد: اجرای برخی محورهای مواصلاتی این شهرستان با اعتبارات استانی اجرا می شود که تلاش خواهیم از مرکز این پروژه ها را تقویت کنیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: وزیر راه و شهرسازی با اکثر معاونین خود امروز به خراسان جنوبی سفر کرد تا مشکلات حمل و نقل این استان با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.
وی بیان کرد: امروز در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی 124 کیلومتر بزرگراه افتتاح و عملیات اجرایی 133 کیلومتر راه و راه آهن آغاز شد که امید است برکات آن نصیب مردم شود.
خادمی اتصال فردوس به شبکه ریلی را گام بزرگی در راستای توسعه این شهرستان دانست و افزود: امید است مردم فردوس، شهرستان های اطراف و صنایع از مزایای این طرح بهره مند شوند.
خادمی عنوان کرد: باید شرایط برای آمادگی استفاده مردم از ریل مهیا شود و یکی از مشکلات فرهنگ مردم کشور ما استفاده از جاده است و کمتر از شبکه های ریلی استفاده می کنند.
وی گفت: در برخی استان ها سرمایه های زیادی برای ریل هزینه شده ولی استقبال مردم از ریل کم است و این هزینه فقط سرباری برای منطقه است و باید هزینه های ریلی که در این منطقه انجام می شود برای مردم اقتصادی باشد چون اگر اقتصادی نباشد به ضرر مردم تمام می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 71 کیلومتر برای اتصال فردوس به شبکه ریلی به صورت یکجا به مناقصه گذاشته شده است و ایستگاه این راه آهن در جایی قرار خواهد گرفت که مردم بیشترین استقبال را از آن داشته باشند.
همچنین امروز (دوشنبه) تعداد 20 قطعه زمین برای احداث 40 واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن فردوس، 21 قطعه زمین برای ساخت 42 واحد مسکونی به انجمن خیرین مسکن ساز برای اقشار کم درآمد فردوس و 24 قطعه زمین برای ساخت 48 واحد مسکونی به بنیاد مسکن برای احداث مسکن اجتماعی واگذار و به صورت رسمی کلنگ زنی شد.
وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز (دوشنبه) با هیات همراه برای افتتاح و کلنگ زنی 20 طرح با اعتبار 670 میلیارد تومان وارد خراسان جنوبی شد.
محمد اسلامی در این سفر یک روزه در بیرجند مرکز استان حضور داشت و معاونان وی به شهرستان های نهبندان، طبس، فردوس و درمیان سفر کردند.
124 کیلومتر بزرگراه با اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد ریال امروز (دوشنبه)همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی در خراسان جنوبی افتتاح و 133 کیلومتر راه و راه آهن با اعتبار موردنیاز 2 هزار و 900 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.
همچنین با افتتاح 798 واحد تعاونی مسکن مهر پادگان 04 بیرجند، مراسم اختتامیه طرح مسکن مهر استان خراسان جنوبی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
3215*7556*3028
کد N2173849

وبگردی