آفتاب

رونمایی از آثار نفیس اهدایی به موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

رونمایی از آثار نفیس اهدایی به موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

آثار نفیس اهدایی از سوی «مسعود درخشان» از اساتید دانشگاه به موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور آیت‌الله محمدی ری‌شهری رو نمایی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، در این مراسم که با حضور جمعی از معاونین و مدیران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و حبیب‌الله بوربور رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور در موزه آستان مقدس برگزار شد، آیت الله محمدی ری‌شهری- تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) اظهار کرد: این اقدامی که صورت پذیرفت در زمره اقداماتی است که در فرهنگ روایات اهل بیت (ع)، سنت حسنه نامیده می‌شود و اینکه انسان توفیق داشته باشد روش نیکویی را در سطح جامعه بنیاد بگذارد و دیگران از آن روش تبعیت کنند مورد تاکید و تحسین قرار گرفته است.

آیت الله محمدی ری شهری با استناد به روایتی از رسول اکرم (ص) گفت: اگر کسی کار خیری را انجام داد و روشی را بنیاد نهاد که دیگران از او پیروی نمایند، مانند همان ثوابی را که دیگران می‌برند به او نیز داده می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: در تهران آثار ارزشمند موزه‌ای بسیار زیادی در خانه‌های مردم وجود دارد که اگر به مراکز موزه‌ای اهدا نشود و در فضای نامناسب نگهداری شود، از بین خواهد رفت.

آیت‌الله محمدی ری شهری در ادامه این مراسم ادامه داد: نمونه این کارها و بنیان نهادن امور خیر، همین روشی است که مجمع خیرین در سطح کشور انجام می‌دهند و قبل از انقلاب بی‌سابقه بود و این به برکت انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مدرسه‌سازی در مناطق سیل‌زده را کار بسیار مهمی دانست و افزود: اخیراً در یک نشست خیرین کشورمان ۲۱۰ میلیارد تومان برای مدارس مناطق سیل‌زده جمع آوری شده است که کار بسیار مهمی است. تجلیل از نیکوکاران سنت نیکویی است که برای زمینه‌سازی جهت کارهای حسنه صورت می‌گیرد.

مسعود درخشان در این مراسم انگیزه خود برای اهدای این آثار هنری را با خواندن غزلی توصیف کرد و گفت: خدایا درون سینه‌ام غوغاست، می‌دانم که می‌دانی؛ دل از عشق رخت شیداست، می‌دانم که می‌دانی.

در ادامه، حبیب‌الله بوربور- رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور امنیت و آسایش کشور را مدیون وجود ولایت فقیه دانست و گفت: اگر امروز آرامش و آسایش داریم بخاطر امنیتی است که وجود ولایت فقیه به این کشور بخشیده است.

وی در ادامه اهدای آثار فرهنگی و هنری را عامل ماندگاری آن‌ها دانست و گفت: ما دوست داریم واقفان را تشویق کنیم تا دیگران نیز به موجب آن به انجام چنین فعالیت‌هایی تشویق شوند.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور عنوان کرد: زمانی که قصد تجلیل از فعالین مدرسه‌ساز را داشتیم این عزیزان معتقد بودند که تجلیل کارشان موجب ریا می‌شود درحالی که در دین ما تبلیغ کار نیک توصیه شده است تا فراگیر شود.

در انتهای این مراسم از مسعود درخشان، اهدا کننده این آثار نفیس تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام

کد N2173544

وبگردی