آفتاب

حضور مجدد زاگرس در لیگ برتر هندبال در هاله ای از ابهام قرار دارد

حضور مجدد زاگرس در لیگ برتر هندبال در هاله ای از ابهام قرار دارد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل باشگاه هندبال زاگرس اسلام آبادغرب با تاکید بر اینکه حضور مجدد این تیم در مسابقات لیگ برتر در هاله ای از ابهام قرار دارد، گفت: برای حضور دوباره در این رقابت ها به حدود 12 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که فعلا قدمی از سوی مسئولان برداشته نشده است.

سجاد اعظم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم هندبال زاگرس نه متعلق به شخص و گروهی خاص و نه متعلق به یک شهرستان است، بلکه این تیم متعلق به استان بوده و سال گذشته نیز به خوبی برای ورزش کرمانشاه در بالاترین سطح رقابت های هندبال کشور آبروداری کرد.
وی افزود: در حالی که سال گذشته با حداقل بودجه و با مشقات و رنج فراوان توانستیم حضور بسیار خوبی در رقابت های لیگ برتر داشته باشیم و تا هفته های انتهایی فصل نیز مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی بودیم در نهایت با قرار گرفتن بر سکوی دوم ضمن کسب عنوان نایب قهرمانی، سهمیه حضور در باشگاه های آسیا را نیز کسب کردیم.
اعظم تصریح کرد: کل هزینه های باشگاه در سال گذشته اعم از قرارداد بازیکنان و کادر فنی و هزینه های رفت و برگشت و اسکان به هشت میلیارد ریال رسید که این رقم با توجه به افزایش هزینه ها برای فصل آتی به هیچ عنوان پاسخگو نخواهد بود.
مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب ادامه داد: طبق برآوردهای انجام شده و با توجه به اینکه امسال باید درصدی به مبلغ قرارداد بازیکنان تیم اضافه شود، حداقل باید با 12 میلیارد ریال بودجه در مسابقات شرکت کنیم، رقمی که بیشتر تیم های دیگر حاضر در لیگ حداقل 2 تا سه برابر آن را هزینه می کنند.
وی با بیان اینکه حداکثر تا هشتم خرداد باید 400 میلیون ریال ورودی مسابقات را به فدراسیون بپردازیم، گفت: این درحالیست که هنوز تیم ما در بلاتکلیفی محض به سر می برد و حضور یا عدم حضور زاگرس در رقابت های فصل آتی مشخص نیست.
اعظم همچنین اظهار داشت: تیم ما در حالی که سال قبل توانست با حداقل امکانات و شرایط بهترین نتیجه ممکن را کسب و سهمیه رقابت های باشگاه های آسیا را کسب کند هیچ کدام از مسئولان و متولیان امر سراغی از تیم و بازیکنان زاگرس نگرفتند که حداقل یک تبریک به آن ها بگویند.
مدیرعامل باشگاه زاگرس ادامه داد: در حالی که چندماه از اتمام مسابقات فصل گذشته می گذرد هنوز هیچ کدام از مسئولان حتی یک جلسه با ما برگزار نکرده اند که نظر مسئولان و بازیکنان این تیم را برای فصل آتی جویا شوند.
وی یادآوری کرد: این بی توجهی ها در حالی به باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب صورت می گیرد که در این مدت چند استان دیگر پیشنهاد انتقال تیم را به آن جا ارائه کرده و خواستار این شده اند که در شهر آن ها به مسابقه بپردازیم.
اعظم گفت: این در حالیست که تیم زاگرس برای هر مسابقه داخل خانه اش حدود سه تا چهار هزار تماشاگر را به سالن می کشاند و شرایط به گونه ای بود که با آغاز مسابقه مجبور به بستن درب سالن می شدیم، هوادارانی که البته نه فقط از شهر اسلام آبادغرب بلکه از کل استان خود را به مکان برگزاری مسابقه رسانده و تیم مورد علاقه اشان را تشویق می کردند.
این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: چنین هواداران پرشوری که در میان آن ها از کودک هفت - هشت ساله تا پیرمرد 70- 80 ساله وجود دارد چگونه به انتقال تیم به شهر و استانی دیگر رضایت دهیم.
وی ادامه داد: شرایط تیم زاگرس به گونه ای است که اکنون بسیاری از بازیکنان خوب هندبال ایران تمایل دارند تا برای فصل آینده در این تیم بازی کنند ولی متاسفانه شرایط به گونه ای است که نمی توانیم به دلیل مبلغ قرارداد خیلی هایشان را به خدمت بگیریم.
اعظم همچنین با اشاره به اضافه شدن چند تیم به رقابت های امسال لیگ برتر که عمدتا فاصله بسیار زیادی با کرمانشاه دارند، افزود: سال گذشته اکثر مسیرها را زمینی طی می کردیم و برای سفر به استان های دیگر با اتوبوس رهسپار می شدیم تا در هزینه ها صرفه جویی شود.
مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب ادامه داد: به عنوان مثال تیم ما برای بازی مقابل حریف سبزواری با اتوبوس راهی این شهر شد که حدود یک هزار کیلومتر از کرمانشاه فاصله دارد اما اگر امسال هم بخواهیم همین گونه رفت و آمد کنیم با بازیکنانی خسته باید مقابل حریفان ظاهر شده و به طور قطع نتایج خوبی هم کسب نخواهد شد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تقاضای ملاقات با استاندار را مطرح کرده اید، گفت: از ابتدای امسال ده ها بار خواستار ملاقات با آقای بازوند بوده ایم ولی متاسفانه این موضوع هنوز تحقق پیدا نکرده است.
اعظم تصریح کرد: هرچند استاندار فصل گذشته به تیم ما خیلی کمک کرد و حمایت های مادی و معنوی لازم را از باشگاه انجام داد ولی برای فصل آتی زمان به سرعت در حال سپری شدن است و هنوز کاری انجام نشده است.
مدیرعامل باشگاه هندبال زاگرس اسلام آبادغرب با بیان اینکه عدم حضور این تیم در فصل آتی رقابت های لیگ برتر ممکن است تبعات اجتماعی ناخوشایندی در اسلام آبادغرب به همراه داشته باشد، گفت: هر زمانی که با مردم مواجه می شوم آن ها مشتاقانه در مورد فصل آتی لیگ برتر و زمان شروع این رقابت ها سوال می پرسند در حالی که از خیلی مشکلات باشگاه بی اطلاع هستند و نمی دانند در چه وضعیت نامناسبی قرار داریم.
وی گفت: شاید یکی از علل بی توجهی به تیم زاگرس شهرستانی بودن این تیم است که خیلی هایی که می توانند کمک کنند از انجام آن دریغ می کنند.
اعظم در پایان بار دیگر با تاکید بر اینکه تیم هندبال زاگرس متعلق به تمام مردم استان کرمانشاه است، از استاندار، نمایندگان مجلس، مدیرکل ورزش و جوانان و همه دلسوزان ورزش خواست که تا فرصت باقیست فکری برای این تیم بکنند.
تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب در فصل گذشته رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور از 16 مسابقه خود صاحب 10 پیروزی، چهار تساوی و 2 شکست شد و با کسب 24 امتیاز پس از تیم سپاهان عنوان نایب قهرمانی مسابقات را کسب کرد.
7458/8066
کد N2173452

وبگردی