آفتاب

کنفرانس کاهش تنش ها در خلیج فارس برگزار می شود

کنفرانس کاهش تنش ها در خلیج فارس برگزار می شود

تهران - ایرنا - کنفرانس کاهش تنش ها در خلیج فارس: تضارب دیدگاه ها به ابتکار «مرکز ایران و فرانسه» خردادماه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز ایران و فرانسه، این کنفرانس با حمایت گروه دوستی فرانسه - ایران مجلس سنای فرانسه و نیز همکاری و مشارکت موسسه تحقیقاتی و مطالعات مدیترانه و خاورمیانه (iReMMO)، کنفرانسی در مجلس سنای این کشور برپا می شود.
در این کنفرانس که روز دوشنبه 27 ماه می (ششم خرداد) در مجلس سنای فرانسه برگزار می شود، تعدادی از صاحبنظران، شخصیت ها و سیاستمداران فرانسوی و ایرانی، سخنرانی می کنند.
در این کنفرانس همچنین فلیپ بونکارر رییس گروه دوستی فرانسه و ایران و معاون کمیسیون امور اروپا مجلس سنای فرانسه، آنیس لووالوآ معاون موسسه تحقیقاتی مطالعاتی مدیرترانه و خاورمیانه (iReMMO)، سید علیرضا خلیلی رییس مرکز ایران و فرانسه، رنه دانزی عضو کمیسیون امور خارجه، دفاع و نیروهای مسلح مجلس سنا سخنرانی می کنند.
همچنین بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، امانوئل دوپویی مشاور حوزه دفاع، امنیت و تسلیحات و رییس موسسه آینده نگری و امنیت در اروپا موسوم به (IPSE)، برنارد اورکاد متخصص جغرافیای ایران و مدیر تحقیقات در مرکز ملی پژوهش های علمی فرانسه (CNRS) و دیدیه بیلیون متخصص خاورمیانه و ترکیه و مدیر ارشد در موسسه روابط بین الملل و استراتژی فرانسه (IRIS)، درباره مسائل خلیج فارس به مناظره می پردازند.
در اطلاعیه مشترک برگزارکنندگان این برنامه آمده است: «حوزه خلیج فارس در حال حاضر شاهد تنش های دیپلماتیک است که پیامدهائی را متوجه خاورمیانه و فرای آن می سازد. بر این اساس اروپا و بویژه کشور فرانسه می توانند حامل گفتمان جانبه باشند و یافتن راهکارهای مناسب در این منطقه حساس و استراتژیک را تشویق کنند.»
سیام *م.ا.ت** 1336
کد N2173366

وبگردی