آفتاب
برای دریافت جایزه ۱۰ هزار پوندی

۶ نویسنده برای دریافت جایزه انکور رقابت می‌کنند/ بهترین رمان دوم

۶ نویسنده برای دریافت جایزه انکور رقابت می‌کنند/ بهترین رمان دوم

جایزه انکور که به دومین رمان یک نویسنده تعلق می‌گیرد فینالیست‌های رقابت ۲۰۱۹ را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، جایزه انکور که برای تشویق نویسندگان به ادامه کار اهدا می‌شود و به دومین رمان یک نویسنده تعلق می‌گیرد، فینالیست‌های خود را معرفی کرد.

در فهرست نهایی این نویسندگان با دومین رمان خود جای دارند:

سم بایرز برای «انگلیسی بدقول» از انتشارات «فابر اند فابر»؛ کتابی درباره شهری کوچک در شرق انگلستان که در آن ترس و ناامیدی در حال گسترش است. برگزیت اتفاق افتاده و تأثیرات آن واقعی است. در این میان حزب سیاسی راستگرا هم مثل همیشه نفرت‌انگیز عمل می‌کند.

کری هدلی-پرایس برای «گمبل» از انتشارات «سالت پابلیشینگ»؛ شخصیت اصلی رمان گرگ گمبل است. او معلم است و سخت کار می‌کند. یک همسر و یک پدر است. مردی خوب است، یا می‌توان گفت سعی می‌کند این طور باشد. اما یک مرد خوب هم می‌تواند دچار بحران شود و با انتخاب‌های سخت روبه‌رو شود.

آنتونی جوزف برای «کیچ» از انتشارات «پیپال تری پرس»؛ کتابی داستانی درباره زندگی آنتونی جوزف اسطوره موسیقی که با لقب لرد کیچ شناخته می‌شد، است.

سلی رونی برای «مردم عادی» از انتشارات «فابر اند فابر»؛ در مدرسه کانل و ماریان دو نوجوان هستند که هیچ ارتباطی با هم ندارند. یکی قهرمان فوتبال مدرسه و از بچه‌های محبوب است و دیگری یعنی ماریان ساکت و مغرور و تنهاست. اما وقتی کانل می‌آید تا مادرش را که در خانه ماریان کار می‌کند به خانه ببرد، همه چیز جابه جا می‌شود.

دانیل شاند برای «کروکودیل» از انتشارات «سنداستون پرس». این رمان درباره تعطیلات تابستانی پیش از شروع دبیرستان است و همه چیزی که کلویی می‌خواهد این است که هر چه زودتر از پیش پدربزرگ و مادربزرگش پیش مادرش برود و دوباره با دوستانش باشد و زندگی‌ای که می‌شناسد را شروع کند.

سم تامپسون برای «جات» از انتشارات «جی‌ام اوریجینالز»؛ داستان این رمان درباره دوستی، دیوانگی و مدرنیسم است و ماجرا در لندن ۱۹۳۵ می‌گذرد. در این رمان مسائل از روان‌شناختی، فمینیسم و مدرنیسم تا فاشیسم، کمونیسم و جنگی فراگیر زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند.

جایزه انکور نخستین بار در سال ۱۹۹۰ اهدا شد تا از دستاوردهای یک نویسنده با انتشار دومین رمانش تجلیل کند. ایان سینکلر، کالم تویبین، ای. ال. کندی، آن انرایت، الی اسمیت، ایو وایلد، میل مخرجی و سانجیو سوهاتا از برندگان پیشین این جایزه هستند.

این جایزه از سوی انجمن سلطنتی ادبیات بریتانیا اهدا می‌شود. این انجمن سال ۱۸۲۰ تأسیس شده و برای حمایت از ادبیات در سطح ملی فعالیت می‌کند. علاوه بر اهدای جایزه انکور، جایزه اونداتیه برای نوشتن با الهام از یک مکان، جایزه کریستوفر لاند برای نخستین رمان یک نویسنده و جایزه غیرداستانی برای نویسندگان تا ۵۰ ساله و نیز جایزه پریچت برای داستان کوتاه از جوایزی است که این انجمن برای حمایت از ادبیات اهدا می‌کند.

برنده این جایزه ۱۰ هزار پوندی پنج‌شنبه ۱۳ ژوئن معرفی می‌شود.

سال پیش این جایزه به صورت مشترک به اندرو مایکل هارلی برای رمان «روز شیطان» و لیزا مک‌اینری برای «معجزات خون» اهدا شد.

کد N2173350

وبگردی