آفتاب

دوگانه تاریخی پرسپولیس تکرار می شود؟

دوگانه تاریخی پرسپولیس تکرار می شود؟

سرخ‌ها می‌خواهند دوگانه داخلی را به دست آورده و اصطلاحا دبل کنند. نخستین و آخرین دبل پرسپولیس در سال ۷۸ اتفاق افتاد که سرخ‌ها بعد از قهرمانی در جام آزادگان در خرداد سال ۷۸ استقلال را در فینال جام حذفی شکست دادند و قهرمان شدند.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس بعد از قهرمانی در لیگ برتر و ثبت هت‌تریک قهرمانی در این رقابت‌ها تبدیل به پرافتخارترین تیم این مسابقات شد.

حالا پرسپولیس جام حذفی را پیش رو دارد. جامی که تا کنون با برانکو موفق به فتح آن نشده است. پرسپولیس تاکنون ۵ بار قهرمان این رقابت‌ها شده و برای اینکه خودش را به استقلال ۷ جامه در رقابت‌های حذفی نزدیک کند باید امسال قهرمان این رقابت‌ها شود.

از طرفی خود برانکو دوست دارد بعد از موفقیت‌هایی که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا همراه پرسپولیس به دست آورد طلسم ناکامی در این رقابت‌ها را نیز بکشند. با این حال پرسپولیس در نیمه نهایی حریف قدرتمندی در پیش دارد. تیمی که در لیگ برتر نیز تا بازی آخر در کورس قهرمانی بود و نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش به حساب می‌آمد.

سپاهان نیز تاکنون چهار بار قهرمان جام حذفی شده و در صورت قهرمانی به تعداد جام‌های پرسپولیس در این رقابت‌ها خواهد رسید. بنابراین همین مساله می‌تواند انگیزه‌ای برای پرسپولیسی‌ها باشد تا نگذارند سپاهان در افتخارات جام حذفی به این تیم برسد.

پرسپولیس یک انگیزه بسیار بزرگ دیگر هم دارد. سرخ‌ها می‌خواهند دوگانه داخلی را به دست آورده و اصطلاحا دبل کنند. نخستین و آخرین دبل پرسپولیس در سال ۷۸ اتفاق افتاد که سرخ‌ها بعد از قهرمانی در جام آزادگان در خرداد سال ۷۸ استقلال را در فینال جام حذفی شکست دادند و قهرمان شدند.

این اتفاق حالا ۲۰ سال بعد نیز می‌تواند تکرار شود و چنانچه سرخ‌ها به این افتخار برسند تیم فعلی تبدیل به دومین تیم تاریخ باشگاه پرسپولیس خواهد شد که در یک سال هر دو جام داخلی را به دست آورده است.

پرسپولیس که در رقابت قهرمانی لیگ موفق شد سپاهان را از کورس خارج کند حالا می‌داند حریف اصفهانی دنبال تلافی است اما سرخ‌ها هم برای دبل کردن حریف شان در این فصل انگیزه و اشتیاق دارند.

کد N2173170

وبگردی